Pm7200ki en Apple

Gestart door Helspie, november 25, 2013, 17:45:02

Vorige topic - Volgende topic

JohnWx

Citaat van: Helspie op november 26, 2013, 00:44:57
Macbook pro hoor je niet, muisstil!

Maar is dit kwalitatief ok?

Als je er een kabel instopt van 3.5 mm naar tulp komt er natuurlijk prima geluid uit heb jaren zo gedaan

Maar soms kan je omdat de sound door het moederbord loopt wel is wat tikjes of een hapering merken maar sporadisch en who cares muziek is emotie ook op de wekker radio of in de auto  HB
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

QuattroNL

Citaat van: Helspie op november 26, 2013, 00:44:57Maar is dit kwalitatief ok?
Ik zou zeggen: begin simpel. En dan dus inderdaad zo'n simpel kabeltje van 3,5mm jack naar 2x cinch tussen laptop en PM.
Volgende stap kan zijn via usb via een DAC naar je PM. Liefst asynchroon-usb.
Er is diverse software heb ik begrepen om muziek goed vanaf een Apple over usb te spelen. Iets van Audirvana ofzo. Maar dat is gewoon een kwestie van proberen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

gewoon iTunes kan ook toch? en een apple heft toch een spdif uitgang. zo de DAC in.

via zo een kabeltje is leuk als je niets om geluidskwalitiet geeft of geen verschil waarneemt. Ik zou er na 5 min mee klaar zijn. leuk voor op de camping. maar icm met een mooi versterker?

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Helspie

Citaat van: Zoldar op november 26, 2013, 11:47:09
gewoon iTunes kan ook toch? en een apple heft toch een spdif uitgang. zo de DAC in.

via zo een kabeltje is leuk als je niets om geluidskwalitiet geeft of geen verschil waarneemt. Ik zou er na 5 min mee klaar zijn. leuk voor op de camping. maar icm met een mooi versterker?

Daarom ook mijn vraag... Goed moet niet altijd duur te zijn...

Via USB van Mac naar DAC en zo analoog versterker in?
Of kan het beter? Andere connectie?

Zoldar

als ik het goed begrepen heb, hebben de meeste mac's een optische spdif uitgang. check ff. die zou je zonder usb brug in de dac kunnne stoppen.

kijk een kabeltje in de hoofdteleffon uitgang is vele malen goedkoper, mischien kan je die van iemand lenen om het uit te proberen. als je er blij van wordt, hoef je niet verder te zoeken.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Helspie

1ste optie geprobeerd : 3,5 jack uit MacBook Pro naar splitter 2x RCA...

superschijf gekozen : Charles Bradley "The World (is going up in flames)"
Welgeteld 15 seconden naar geluisterd en dan maar afgezet... wat een domper! :no:

Er zat gewoon niets in! Vlak, geen detail, niks! puke

Ben ondertussen naar Tori Amos op gewoon CD aan 't luisteren, "Cloud on my tongue"...  :kwijl:
Wat een openbaring, is gewoon plezier om naar te luisteren! Let op, het kan volgens mijn nog wel beter, maar nog beetje zoeken hé!

Byebye iTunes en terug goeie platenboer zoeken!  :yes: