HDMI 2.0

Gestart door Mits, november 07, 2013, 12:42:27

Vorige topic - Volgende topic

Denken jullie dat er een firmware-update komt om de AV-receivers HDMI 2.0 compatibel te maken?

Ja
1 (16.7%)
Neen
5 (83.3%)

Totaal aantal stemmen: 6

Mits

Beste collega Marantzers

Sinds kort ben ik de trotse bezitter van een SR-7007 en kom ik regelmatig eens bijscholen op dit forum.

Nu heb ik evenwel een eigen vraagje. Ik zie op fora en home-cinema nieuwssites dat er een nieuwe HDMI standaard zit aan te komen; HDMI 2.0 en dit met oog op de komende UltraHD/4K televisietoestellen.

Bij de verkooppraatjes van deze eerste UltraHD-toestellen stelt men dat men de HDMI zal kunnen upgraden met een firmware. Hiermee kom ik bij mijn vraagstelling;

Denken jullie dat de marantz sr-7007 ook een dergelijke upgrade kan krijgen om hdmi 2.0 te implementeren in de receiver?

Alvast bedankt en tot de volgende ;-)
Ter info:
http://www.homecinemamagazine.nl/2013/09/nieuwe-hdmi-2-0-standaard-hogere-frame-rates-4k-video/
http://www.homecinemamagazine.nl/2013/10/nieuwe-tv-kopen-vijf-redenen-om-te-kiezen-voor-een-4k-ultra-hd-tv/

Mits

yasin89

HDMI 1.4 kan ook 4 k aan, alleen slechts in 30/24hz. Het staat ook bij de specificaties van de Marantz sr 7007.
Ik denk dat je de vraag het beste aan marantz zelf kan stellen, alhoewel je waarschijnlijk geen bevredigend antwoord zal krijgen.

yasin89

Hier de link met de specificaties, ik zie dat deze namelijk niet meer op marantz.nl staat:
http://us.marantz.com/us/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=AVReceivers&SubCatId=0&ProductId=SR7007

De volgende tekst staat een stukje naar beneden:
Play 3D and 4K High-Resolution Video
The SR7007 includes built-in 3D pass-through technology that enables it to route 3D video signals from a Blu-ray player to your HDTV. As a result, you can enjoy 3D Blu-ray in dynamic surround sound. The receiver also supports the 4K high-resolution video standard, allowing you to play 4K videos on compatible displays and projectors. The receiver supports both 4K pass-through and 4K upscaling technologies.

Mits

Thanks Yasin :-)
De vraag is inderdaad of de SR-7007 in de toekomst boven de 24hz zal kunnen gaan (waarvoor hdmi 2.0 nodig zal zijn). Maar zoals je zegt; een moeilijke vraag en eerder iets voor de fabrikant zelf :-s

Toch bedankt voor de reactie en bijdrage!

yasin89

Citaat van: Mits op november 19, 2013, 12:51:38
Thanks Yasin :-)
De vraag is inderdaad of de SR-7007 in de toekomst boven de 24hz zal kunnen gaan (waarvoor hdmi 2.0 nodig zal zijn). Maar zoals je zegt; een moeilijke vraag en eerder iets voor de fabrikant zelf :-s

Toch bedankt voor de reactie en bijdrage!
Geen probleem!
Als je het echt graag wil weten kun je altijd dit contact formulier gebruiken:
http://marantz-nl.custhelp.com/app/utils/login_form/redirect/ask

JohnWx

Ik heb nee gestemd om de simpele reden dat je dan wederom iets nieuws mag gaan aanschaffen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

jrdejong

Ik heb nee gestemd om de simpele reden dat er een hardware upgrade voor nodig lijkt te zijn. Huidige UHD Samsung tv's worden verkocht met de optie om tzt (voor een vergoeding) een upgrade kit te kopen. Mijn vermoeden is dat de huidige Marantz receivers qua hardware de nieuwe clockrates niet kunnen halen (tot 600 MHz).
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?

JohnWx

Citaat van: jrdejong op november 19, 2013, 13:35:57
Ik heb nee gestemd om de simpele reden dat er een hardware upgrade voor nodig lijkt te zijn. Huidige UHD Samsung tv's worden verkocht met de optie om tzt (voor een vergoeding) een upgrade kit te kopen. Mijn vermoeden is dat de huidige Marantz receivers qua hardware de nieuwe clockrates niet kunnen halen (tot 600 MHz).

En elke jaar weer een nieuwe line up is ook belangrijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

yasin89

Citaat van: John Wx op november 19, 2013, 14:33:24
Inderdaad. Dat vind ik wel een nadeel aan surround receivers, dat ze zo snel oud worden.
Maar dat komt natuurlijk omdat de techniek ook niet stil staat.

JohnWx

Citaat van: yasin89 op november 19, 2013, 14:38:40
Inderdaad. Dat vind ik wel een nadeel aan surround receivers, dat ze zo snel oud worden.
Maar dat komt natuurlijk omdat de techniek ook niet stil staat.

Ze moeten wel eten bij de D&M Holding

Mits

[/quote]
Inderdaad  :yes: Daarom dat ik vermoed dat het noppes zal worden...
In verband met hardware-aanpassingen; ik denk niet dat die nodig zijn want in de berichtgevingen erover zag ik toch telkens de term 'firmware'-aanpassing staan. Slaat dat dan niet puur op de software?

Thanks voor de input he gasten

JohnWx

Citaat van: Mits op november 20, 2013, 15:43:32

Inderdaad  :yes: Daarom dat ik vermoed dat het noppes zal worden...
In verband met hardware-aanpassingen; ik denk niet dat die nodig zijn want in de berichtgevingen erover zag ik toch telkens de term 'firmware'-aanpassing staan. Slaat dat dan niet puur op de software?

Waarom zal jij eventueel een bedrijf starten  8-) als je weet dat dit het meest oplevert

Er zullen wel een paar merken zijn die dat doen of dan voor een korting een upgrade doen maar zitten dan in een ander prijs segment

jrdejong

Citaat van: Mits op november 20, 2013, 15:43:32
ik toch telkens de term 'firmware'-aanpassing staan. Slaat dat dan niet puur op de software?

Ik heb niets gezien over receivers, alleen tv's en daar is het een hardware kwestie. Alleen Samsung biedt een updrade pad. Ik sluit niet uit dat de Marantz hardware de hogere clockrates aan kan. Dan heb je idd alleen een firmware update nodig om het nieuwe protocol en de aansturing te regelen. Reken er maar niet op.
Where the hell was Biggles when you needed him last saturday?