Marantz sr 5007 (ps 3 via hdmi naar receiver (geluid via pc)

Gestart door vane100, november 10, 2013, 21:12:53

Vorige topic - Volgende topic

vane100

Beste Marantz liefhebbers,

Zojuist heb ik mijn installatie volledig ingesteld. Nu heb ik mijn playstation 3 dmv een hdmi kabel aangesloten op de receiver. De receiver vervolgens via hdmi naar mijn tv.

Nu wil ik graag tijdens het gamen op de ps3 het geluid via mijn pc (welke d.m.v. van een digitale geluidskabel is aangesloten) kunnen beluisteren zodat ik gewoon muziek via mijn speakers hoor.

Graag wil ik gelijktijdig het geluid van de ps3 over de tv speakers horen. Hoe kan ik dit het beste voor elkaar krijgen?

Groet,

Vane100

vane100

Update 11-11-13.

Inmiddels heb ik de Playstation gekoppeld aan mijn Samsung TV via HDMI. De Marantz is via Coax gekoppeld aan de TV. Dit is een oplossing, helaas niet de meest gewenste.

Iemand verder nog ideeën?

pameijer

Ik snap niet helemaal wat je nu bedoelt. Wil je hetzelfde geluid zowel op de TV als via/op je PC?? Heb je dan speakers op je PC aangesloten?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

vane100

Mijn speakers zijn via de Marantz op de pc aangesloten. Graag wil ik het geluid van het spel horen via mijn tv speakers (op de achtergrond), terwijl ik gewoon mijn muziek via mijn pc naar mijn versterker stuur en beluister.

QuattroNL

Dus op je tv wil je het beeld en het geluid van je PS3 en via je Marantz+speakers wil je muziek vanaf je PC spelen?
Simpel: sluit je PS3 direct aan op de tv, dus zonder tussenkomst van de Marantz.
Je PC sluit je aan op de Marantz.
2 gescheiden systemen dus.

Maar wellicht denk ik te simpel  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

vane100

Zoals hierboven omschreven heb ik het inderdaad aangesloten nu. Dit werkt prima ^^. Hoogstwaarschijnlijk dus toch de beste oplossing?

Groet

yasin89

Zo kan het inderdaad ook en misschien is dat ook wel de beste oplossing.
Bij Onkyo is het zo dat je HDMI kan weergeven zonder het af te spelen.
Stel je hebt de ps 3 op "game" aangesloten en de pc op "cd". Dan moet de receiver, in mijn geval, eerst op "game" om beeld weer te geven. Als er beeld is kan de receiver op "cd".
Als het goed is wordt het beeld dan nog steeds door gegeven aan de tv en speelt de receiver alles af wat je op de pc afspeelt.