Marantz pm64 II Speaker Relais stuk?

Gestart door Marcsueh, november 19, 2013, 14:43:50

Vorige topic - Volgende topic

Marcsueh

Hallo allen.

Ik zit met een probleem.

De speaker relais schakelen niet in na aanzetten van de versterker.
Nu heb ik al de STK module vervangen evenals alle condensators en de versterker print heb ik volledig door gesoldeerd.

Er staat wel stroom op de speaker protection print waar de relais op zitten.
Overal staat rond de 34 volt en de aansturing van de relais is rond de 26 volt alleen de relais schakelen niet in.

Zijn ze nou gewoon stuk of zie ik iets over het hoofd,wat best zou kunnen want ik ben redelijk een leek op dit gebied haha.

Al vast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,

Marc

HAL9000

Ik zou  niet  het relais  denken,  wellicht de  IC  die  de  relais  aanstuurt maar  ook die gaat niet vaak stuk.

Meter is  weten,  meestal zijn de  voedingen van deze  versterker  kapot.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Marcsueh

Hoi HAL9000

Bedankt voor je reactie.

Ik heb de voeding gemeten en die is goed.

De IC die je bedoelt weet ik zo niet te vinden..zit die op de AVSS  print?

De speaker protectie print (PW01) heb ik gemeten en op de spoel zijde van de beide relais staat 25,6 Volt,waarvan neem ik aan de schakelzijde staat 34 Volt.

Zou dat spanningsverschil de oorzaak kunnen zijn dat het relais niet schakelt?

Overigens de platte zwarte kabel die naar de (PW01)gaat  is neem ik aan diegene die de speaker A en B en het relais aanstuurt.
Als ik de knoppen speaker A en B in alle combinaties indruk blijft er continue spanning op staan  2 keer 34 Volt en 3 keer 25 Volt.

Schema`s heb ik er bij maar daar ben ik nog steeds mee aan het puzzelen.

Mvg,

Marc

HAL9000

Lees ik nu goed,  spoelzijde  en achter zijde zoveel  spanning  :|
Dat klopt niet,  Bij spoel  moet  rond 24  staan, en  op  de  polen waar de eindtransistoren op aangesloten hoor  je  om en nabij de 0.0V  spanning te  meten en niet  xx.xxV  Dan is  je  eindversterker kapot.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!