SR8002 - SR7008

Gestart door Ozzie, november 21, 2013, 08:35:19

Vorige topic - Volgende topic

Ozzie

Hallo
even een vraagje hier op het forum ik ben nu in het bezit van een SR8002 en ben zeker tevreden over de prestaties maar ik heb ook eens goed gekeken naar de nieuwste lijn van Marantz en dan de SR7008.

Wat denken jullie over deze overstap geeft het een meerwaarde of moet ik gewoon bij de SR8002 blijven ?
Marantz SR7008 hello
Main : Klipsch RF-63
Center : Klipsch RC-62 mkII
Surround : Klipsch RB-81 
Subs : 2X  Final S220

QuattroNL

Waarom denk je aan overstappen?
Mis je nu iets?
Qua sound is de 8002 nou niet bepaalt een kneus.
Of heb je gewoon last van het upgradevirus?  :-D
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Zoldar

als je niet per se roomEQ en 3D wilt door kunnen sturen en internet radio/streaming niet nodig hebt.....why?

wel mooi ding natuurlijk
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Ozzie

hoi QuattroNL

Nee ik mis niet veel maar heb wel last van het upgradevirus haha

en ja Zoldar het is een heel mooi ding ?

Maar volgens jullie gaat deze overstap mij niet veel verandering geven in beleving qua sound en dergelijke dus is het alleen een cosmetische verbetering ??
Marantz SR7008 hello

QuattroNL

Het zal vast een verandering brengen.
Het is aan jou om te bepalen of je dat het geld waard vindt.

Qua extra's krijg je er wel het eea bij maar of je dat gaat gebruiken...
(netwerk, dus airplay, streaming, app-remote etc.).
Denk ook aan Audessey XT32, da's wel ene hele verbetering hoor ik overal.

Ook de sound zal in al die jaren wel ietsje veranderd zijn, en dat kan je bevallen of juist niet.
Dus je zal 'm toch thuis moeten proberen (eigen speakers en akoestiek).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.

Ozzie

Nou we zullen gaan zien of het veel veranderingen gaat geven !!

De Marantz SR7008 besteld en die gaan we dadelijk ophalen  hello en dan zal ik morgen eens op mijn gemak alles gaan instellen ben benieuwd wat die Audyssey Pro en Audyssey MultEQ XT32 gaat brengen.

Zal mijn set morgen wel eens op het forum plaatsen.
Marantz SR7008 hello

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

QuattroNL

Felici!
Ben benieuwd naar je ervaringen (en foto's  8-) )

WimPeu

Citaat van: Ozzie op november 22, 2013, 14:19:44
Nou we zullen gaan zien of het veel veranderingen gaat geven !!

De Marantz SR7008 besteld en die gaan we dadelijk ophalen  hello en dan zal ik morgen eens op mijn gemak alles gaan instellen ben benieuwd wat die Audyssey Pro en Audyssey MultEQ XT32 gaat brengen.

Zal mijn set morgen wel eens op het forum plaatsen.

ADSY Pro kost je €450,- extra.  :wink:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

Ik heb de SR8002 gehad en heb nu de 7008. En had tussendoor de 7005.

De SR8002 had een warmere klank, iets waar ik van hield.
De SR7005 was minder warm van klank, maar misschien wel neutraler van klank. Maar hij was wel zuiverder dan de SR8002. En meer vermogen in de praktijk, want de extra 250Watt versterker die ik gebruikte bij de SR8002 had geen meerwaarde bij de 7005. De Audessey vond ik geen meerwaarde, in stereo koos ik steeds voor Pure Direct.

Maar de SR7008 is in mijn set een grote stap voorwaarts ten opzichte van de SR7005. Hij is nog zuiverder van klank. En terug iets warmer, misschien door de veel betere laagweergave. De Audessey is nu echt een meerwaarde. Bij film merk ik dat de sub nog beter tot uiting komt. Bij Stereo kies ik niet langer voor de Pure Direct, maar de stereo mode (dus met Audessey) En wat een verschil, veel gedetailleerder.

Wat mij betreft is de SR7008 zeker een upgrade ten opzichte van de SR8002 en SR7005. En de 9 kanalen waren ook welkom voor een dualzone met een 7.1 setup in de woonkamer.
Dat de SR7005 en SR7008 ook met een smartphone te bedienen zijn is ook een heel handige feature, zeker bij multi-zone.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Ozzie

Wow wat een verschil zeg met de SR8002.

Echt met films is hij echt helemaal top en ja dmeerpa het laag komt nu echt veel beter over in de film en dan die twee aparte aansluitingen voor de subs helemaal het einde omdat je ze echt onafhankelijk van elkaar kunt inregelen.
Heb gisterenavond lekker eens helemaal zitten genieten van een filmpje.

Echt veel meer dan waard de overstap.

Alleen nu het stereo gedeelte nog proberen in te regelen want hierin komen de subs nog helemaal niet tot zijn recht.
Ik zal ergens nog wel iets fout doen maar hela wat zitten er hier veel mogelijkheden op.
Ik speel nu de mp3 en flac bestanden af via mijn Logitech squeezebox touch en eerlijk is eerlijk dat gaat nog helemaal niet zoals het hoort bij een laag volume gaat het redelijk maar gaat het volume omhoog dan valt het allemaal wel tegen.
Maar zoals ik al zei daar moet ik nog eens goed induiken met al die instellingen.

Maar met de volgende setup moet dat straks wel helemaal goed komen:

Marantz SR7008 hello
Center : Kef XQ Two c
Surround : Kef Q15     (Moeten worden geupdate)

Logitech Squeezebox Touch
Xtreamer Prodigy
Vu+ duo
Samsung LE52A656   (Next to update)
Marantz SR7008 hello