SR 6007 Bron volume erg zacht van IRadio en Airplay ?

Gestart door sperrib, juli 05, 2013, 17:57:16

Vorige topic - Volgende topic

sperrib

Hallo allemaal, ben sinds dec 2012 in het bezit van een SR 6007 en werkt prima naar behoren,
alleen mijn volume via het netwerk of het nou IRadio, streaming of rechtstreeks van PC is sterk
afgenomen?? Dit is nooit eerder geweest, als ik alles op standaard zet (ook de bronniveau's op 0)
dan is het volume nog geen 1/4 van bijv. de FM Tuner of CD? Iemand hier bekend mee  :?

MvrGr, P

hassant

Ik heb een tijdje geleden het zelfde ervaren. Nadat ik de input-levels van elke bron omhoog had gegooid was er veel meer versterking nodig voor airplay. De versterker moest dus verder worden open gegooid voor het zelfde volumeniveau. Heb weliswaar een NR1602 maar denk dat de mogelijkheden hetzelfde zijn daar de SR6007 zijn grotere broer is.

Om het volume via airplay te verhogen heb ik in itunes de voorversterking omhoog gezet. Deze optie kun je terugvinden als je de equalizer tevoorschijn haalt. Zie afbeelding... Ik speel ook af en toe via Spotify vanaf de iPad met airplay, hier heb ik vooralsnog geen grote verschillen in het volume kunnen ontdekken.

Hoop dat je iets hebt aan de info.

Succes!

Sony KDL 46NX720 // Humax IRHD-5100 // Sony PS3 // AC Ryan Playon!HD Mini2 // Pro-Ject Debut Carbon Esprit DC TurnTable + Ortofon 2M Red // Marantz NR1602 AV Receiver // Marantz PM7004 // Marantz UD5007 Blu-Ray Player // Focal 816W Black Satin

sperrib

@Hasant bedankt voor je berichtje en meedenken, de receiver is net terug van Marantz er bleek iets
mis gegaan te zijn met de laatste Firmware upgrade! Deze is verwijderd en weer hersteld, alles werkt
weer zoals het hoort,

Mvgr Peet.

mauritsivs

Hi,
Ik heb precies hetzelfde probleem gekregen ineens. al twee keer.
het gebeurde bij mij twee keer na het wijzigen van het volume via mijn computer met streaming programma.
het volume van de netwerk-ingang is inderdaad nog maar 1/3 ofzo van wat de andere bronnen doen...

de eerste keer dat ik dit had is het toevallig opgelost door een firmware upgrade die ik uitvoerde. nu kan dit niet meer want heb uiteraard de nieuwste firmware.
een reset helpt ook niet.
downloaden van een firmware via de website gaat ook niet, want de website van marantz geeft een fout bij het invullen van het serienummer.

de oplossing die Hassant geeft is natuurlijk geen oplossing van het probleem. maar een tijdelijke omweg om nog wat te horen...