De PM15S2 als bi-amp versterkers

Gestart door CBdicX, november 09, 2013, 17:36:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Denk dat deze vraag een beetje onder sneeuwt in de andere topic vandaar deze nieuwe topic.

Nog even een andere vraag waar ik niet uit kom:

Als ik de 2 PM 15S2's als Bi-Amp zou willen gebruiken gaat het pre-out signaal van de Onkyo dan ook gewoon door de v.v. van de PM of word de v.v. overgeslagen en word het pre-out signaal alleen maar versterkt zoals in de P.Direct stand ?

Het signaal van het apparaat dient wel op de CD IN aangesloten te worden van de PM volgens de manual, dus gewoon een line ingang, maar anderzijds dient de PM ook op bi-amp gezet te worden met een schakelaar, wat doet die dan op dat moment ?

CBdicX

En van deze uitleg snap ik niets van, word de v.v. met toon regeling nu wel of niet gebruikt in bi-amp ?
Dit is van de S1 maar geld ook voor de S2......



bas focal marantz

#2
Weg insructie boekje van marantz , zie je onkyo als V-V , en de marantz als losse eindversterkers , zo moet je ze aansluiten .

Ik heb ook uitleg gegeven in je andere topic .

CBdicX

En wat zou dan het "voordeel" zijn tov normaal aansluiten als de 15S2 alleen als eV word gebruikt ?

bas focal marantz

Een marantz alleen als v-v gebruiken lijkt me geen voordeel te hebben , tenzei je een echte eindbak hebt staan die heeft geen V-V .

Met meerdere PM"s zou ik er eentje als voor-eind gebruiken en de rest als alleen eind .
Biampen kan voordelen hebben , maar dan zijn er 2versterkers  in mijn ogen voldoende een voor laag en de ander voor mid-hoog .