brom op phono Marantz 2235b (advies gevraagd)

Gestart door Goldfingers, oktober 15, 2013, 10:35:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Goldfingers

heren techneuten, ik roep de hulp in!
Ik heb mijn dual 614 aangesloten op mijn marantz 2235B, de aarde draad van de dual op de marantz gezet, de marantz via geaarde stekker aangesloten, dus aarde-problemen zou ik niet mogen hebben. Zodra ik de selector op Phono zet hoor ik een brom, de dual staat dan nog uit.
Wat is een mogelijke oorzaak of beter, een remedie??

HAL9000

mogelijk  zijn de  kabels  niet  goed  aangesloten in de  dual.  Of  er  is een breuk in de  kabel.
Zit het element  wel goed  vast?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

thanatos

Heb je dr brom ook zonder de DT aangesloten aan de Receiver ?

Dan kun je uitsluiten in welk apparaat het zit.

Verder inderdaad is het element goed aangesloten.

Goldfingers

Oke, goeie tips, die ga ik testen. Ik zag overigens wel de tulpen van de dual redelijk 'roestig' leken maar heb het wel gereinigd waar mogelijk. Ik zal ook de kabels verleggen, dus stroomdraden weghouden om te zien of dat uitmaakt en tenslotte, de phono testen zonder de dual aangesloten. Ik ga het rapporteren wat de bevindingen zijn...Dank alvast.

Goldfingers

Raar:

1 Zonder de dual aangesloten heb ik een brom, die zeker bij vermogen op 50% duidelijk hoorbaar is.
2 Als ik de dual, maar wel uit, aangesloten heb, is het brommen zelfs flink luider
3 Raak ik de dual, uit, aan, dan wordt het brommen nog luider......
4 Als ik een plaat afspeek is een kanaal niet hoorbaar. Met mono ingeschakeld hoor ik wel weer beide boxen.

Welke conclusies horen hierbij? Phono-board defect ???
Graag jullie gedachten hierbij.....

thanatos

Ja. Je hebt pannen ergens in het phono gedeelte zo te lezen. Tijd voor een oplap beurtje ben ik bang  :-)

HAL9000

Vaak zijn de voedingen verdroogd van de  2200 serie.  Lichte  ingreep.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maus

Of een aardlus of een defecte tulpstekker aan de DT. Ik heb hier exact dezelfde symptonen met een DT stekkertje.

Goldfingers

Tulpstekkers vervangen, brom is 99% weg ! goed genoeg voor me.