De set van Richierits

Gestart door Richierits, oktober 09, 2013, 11:22:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richierits

Zitten twijfelen of ik mijn set wel op dit forum zou plaatsen aangezien deze wel heel schril afsteekt tegen de rest van de sets. Toch maar doen aangezien ik mijn set nog niet op dit forum ben tegengekomen.

Set bestaat uit:
Marantz M CR610 CD-receiver
Paradigm monitor 9 v7 vloerstaande luidsprekers op spikes
Nutters onderlegschijven ter bescherming van de vloer
Monster MC-X1S luidsprekerkabel met Norstone banaanstekkers

Lang gekoesterde wens is voor mij in vervulling gegaan. Waarom omdat ik al ruim 20 jaar niet meer heb kunnen genieten van een goed stuk muziek. Door mijn gehoorbeperking draag ik al jaren hoortoestellen dus het afstemmen op een goed stuk geluid luistert erg nauw bij mij. Je moet het zo zien dat de laatste 20 jaar de muziek min of meer bij mij in het slob is geraakt. De laatste jaren begon het
muziekvirus toch weer te kriebelen en heb nu eindelijk de stap genomen een fatsoenlijke set aan te schaffen.  Mijn budget was beperkt zeker voor de audiofielen in dit forum. Systeem moest compact zijn van mijn vrouw  :-D en moest voorbereid zijn op de toekomst. Aangezien ik van streamen hou met alle mogelijkheden is dit voor mij op dit moment de ideale set. Heb de set een week in huis en ben er bijzonder happy mee.

De klank  vind ik zelf behoorlijk neutraal klinken. Niet teveel bas (kan wel) en de hoge tonen mogen er van mij best lekker uitspringen. Zeker qua zang is het weer genieten even wat meer hoge tonen instellen en zowaar ik kan weer verstaan wat men zingt. Ongelofelijk dat na 20 jaar weer te ervaren. Levert soms kippevel momenten op.

Voor mij klinkt deze set als een klok!

WilliamB

Elke SET oud, nieuw, groot of klein is met passie samengebouwd.
Mooi om te lezen dat je weer helemaal kan genieten van mooie muziek.

Mooie SET, en veel luisterplezier. HB
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

pameijer

Mooi spul hoor! Kun je je hoortoestellen goed aanpassen aan muziek luisteren? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dat doet.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

MauZ

Welkom..

Subtiel setje... :wink:
Geniet er van....  :-)

Greetz MauZ
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

Cornelis1921

 hello Hi, en welkom hier!
Goed om te vernemen dat jij ondanks jouw gehoorbeperking toch van muziek kunt genieten. En wat betreft de keuze van jouw set zou ik mij niet druk maken. Hier komt, zoals al gezegd is, vanalles voorbij.
Ik zou zeggen: genietze!
Groetjes,
Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *