aansluiten extra set speakers

Gestart door FFJ, september 19, 2013, 08:33:53

Vorige topic - Volgende topic

FFJ

Ik heb onlangs de SR 7007 gekocht en ik ben bezig met het aansluiten van de speakers. In de woonkamer heb ik al een 5.1 systeem aangesloten. In de keuken hangen twee speakers met bekabeling die al bij de receiver uitkomen. Deze twee speakers wil ik apart kunnen bedienen als een tweede stereoaansluiting. Waar kan ik het beste de speakerkabels van de keuken achter in de receiver aansluiten?

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Ronald1967

Hoi FFJ,

die extra luidsprekers kun je aansluiten op de "surround back" aansluitingen (dus de twee nog vrije aansluitingen op je SR7007) en dan bij het toekennen van de versterkers er voor zorgen dat de "surround back" aansluitingen aan "Zone 2" toegekend worden.

Als je ze na het aansluiten wilt beluisteren, moet je op je afstandsbediening van de SR7007 op het knopje "Zone 2" drukken (licht groen op) en daarna op "power on/of". Nu zouden de speakers geluid moeten geven...

Heb zelf ook "aan het vogelen geweest" met m'n extra speakers, ik had niet zien staan dat je niet alleen op de "zone 2" knop moet drukken, maar die zone dan ook nog eens aan moet aanzetten met de "power on/of" knop... :-)

FFJ

Dank je voor de info. Ik ga het vanavond meteen proberen.

FFJ

De extra set speakers (Focal Dome 2.0) zijn nu aangesloten op zone 2 en werken prima.