SR7007 foute aspect ratio in foto weergave Media server

Gestart door JohanB, september 15, 2013, 22:34:50

Vorige topic - Volgende topic

JohanB

Misschien kan iemand mij helpen?

Juist dit weekend zijn bij mij de SR7007 en de UD 7007 binnen en geïnstalleerd. Alles werkt tot nu toe naar behoren er is alleen een probleem met de fotoweergave van de SR7007 mediaserver.

Als ik foto's weergeef mbv de SR7007 media server worden de foto's uitgerekt in de volle breedte. Boven en onder zie ik zwarte balken.
Ik heb twee testplaatjes met daarin een cirkel gemaakt:
Plaatje 1 met een 3:2 verhouding,( de ratio van  een digitale spiegel reflex camera ) 1620x1080 en plaaje 2 met de beeldscherm ratio van mijn tv (16:9) 1920x1080 pixels.
Beide plaatjes worden dus foutief weergegeven, dat wil zeggen: de foto's worden maximaal uitgerekt tot aan de verticale randen van het scherm en boven en onder een zwartbalk en de cirke in het plaatjel is ei-vormig. Het beeldsignaal gaat over de HDMI kabel naar de TV, dus: SR7007->HDMI->Panasonic TV.
De TV info meldt  1080p/50Hz invoer.

Als ik precies die zelfde plaatjes weergeef mbv de Mediaserver van mijn UD7007 dan zie ik wat ik verwacht te zien: plaatje 1 helemaal beeldvullend, plaatje twee met twee smalle zwart balkjes aan weerszijden en de cirkel perfect rond.
In dit geval volgt het beeldsignaal de route UD7007->HDMI->SR7007->HDMI->Panasonic TV.
Wederom meldt de tv  1080p/50Hz invoer.

Ik heb van alles al geprobeerd, met de beeld video/uitgangsinstellingen, maar niets helpt. Ik heb het idee dat er iets mis is met de Media server die in de SR7007 is geïmplementeerd (firmware bug?)
Ik heb gecheckt op een eventuele firmware update, maar het apparaat is up to date.
Een TV instelling is het niet: via de mediaserver op mijn TV en de media server op de UD7007 zie ik het te verwachten resultaat: een perfect ronde cirkel.

Is er dan toch nog een instelling die ik over het hoofd zie?