speaker kabels

Gestart door Dutchmuscle, september 18, 2013, 18:43:46

Vorige topic - Volgende topic

Dutchmuscle

Hey,

Zaterdag ga ik mijn surround speakers ophalen pompom
Dan heb ik me 5.1 eindelijk bij elkaar.
Ik heb dan een Marantz sr7007 met als fronts B&W cm9 Center cmc2 en rears cm5.
Daarbij komen nieuwe kabels voor alle speakers om alles hetzelfde te houden.
Ik zelf zat te denken aan adioquest FLX-slip.
Weet iemand misschien nog andere kabels die goed zijn maar nog wel betaalbaar???

211

Fatsoenlijk koper (OFC) van de rol. 2.5-4 mm2
(www.conrad.nl of een andere electronica boer)

Zonder spades of stekkers gebruiken.
Uiteinden netjes strippen en de tip afwerken met een drupje (zilver) soldeer om rafelen te voorkomen.
Dan even inspuiten met Siliconen-Spray om oxidatie te voorkomen.

Zoveel mogelijk weg van andere spanning voerende leidingen leggen
Zolang je maar geniet....

renes59

Mediamarkt, Saturn, Gamma, Karwei, Praxis in de buurt?, gewoon kabels van de rol nemen, voldoende dikte, niet teveel geld aan uitgeven.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

Goeie kwaliteit voor een normale prijs  :yes: rollen van gamma enzo voldoen ook wel maar dit is betere koperkwaliteit

http://shop.speakerenco.nl/product_info.php?cPath=23_35&products_id=542

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Marantz 81

hoeveel procent puur koper erin zit

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op september 18, 2013, 20:22:48
hoeveel procent puur koper erin zit

Gamma 99,9 en Speaker en Co 99,999 wie dat hoort  stupid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

Citaat van: John Wx op september 18, 2013, 20:30:14
Gamma 99,9 en Speaker en Co 99,999 wie dat hoort  stupid

Staat er niet bij als je bij gamma kijkt  clown1 of je het verschil hoort ging het toch niet om , de goedkoopste zoals die van gamma zijn stugger ,er worden meer minder edele metalen toegevoegd in het bad , de hele zooi gaat een oven in tot het vloeibaar is en worden er uiteindelijk draden van gedraaid

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op september 18, 2013, 20:58:47
Staat er niet bij als je bij gamma kijkt  clown1 of je het verschil hoort ging het toch niet om , de goedkoopste zoals die van gamma zijn stugger ,er worden meer minder edele metalen toegevoegd in het bad , de hele zooi gaat een oven in tot het vloeibaar is en worden er uiteindelijk draden van gedraaid

:?

Hij word stugger door minder strengen/aders 

99,9 % koper of 99,999 heeft niet met stugheid te maken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject