Hoge pieptoon doet zeer aan de oren, hoe kan dat?

Gestart door vragen, december 04, 2013, 13:23:07

Vorige topic - Volgende topic

vragen

Hoe kan het dat een geluid van de Mosquit zeer aan je oren doet? Het geeft een pieptoon rond de 18 kilohertz.

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

bas focal marantz

Citaat van: vragen op december 04, 2013, 13:23:07
Hoe kan het dat een geluid van de Mosquit zeer aan je oren doet? Het geeft een pieptoon rond de 18 kilohertz.
Zou het kunnen dat het trommelvlies of de haartjes daarachter uitzichzelf mee gaan trillen ?

Ik zou het anders niet weten , je kan wel gaan googlen naar het andwoordt .

SB_Marantz

Gewoon een klamboe over je nest............klaar.
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

audiof. zonder budget

Citaat van: vragen op december 04, 2013, 13:23:07

Mag ik vragen waar je die frequentie vandaan haalt? Wat ik ervan terug kan vinden is deze frequentie lager ( google is your friend). Nog interessanter is waar die toon voor dient, zoek dat ook maar eens op :yes:

[geinmodus on] het doe zeer aan je oren omdat je dan gestoken bent?[geinmodus off]
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

vragen

De toonhoogte van 17 – 20 KHz maakt dat dit geluid voor de meeste mensen boven de 25 jaar niet of nauwelijks wordt gehoord maar voor jongeren veel irritanter is dan het zelfde geluidsvolume bij lagere frequenties. Honden en hele jonge kinderen die hoge tonen nog veel beter kunnen horen reageren daarentegen niet op het geluid. Bron: http://www.rhinegroup.nl/mosquito/p/51/Werking--Veiligheid

Terwijl een kattenverjager die ook honden kan verjagen ook op die toonhoogte zit! www.tuinwachter.nl staat dat weer op!