SR6007 switchen van front speakers

Gestart door Tommiiee, september 01, 2013, 12:46:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tommiiee

Hallo allemaal,

Ben gisteren eropuit gegaan om een nieuwe AVR te halen en ben thuis gekomen met de Marantz SR6007 :)
Erg blij mee, hij werkt erg goed, maar er is één ding wat ik niet helemaal begrijp, of waarvan het gewoon niet mogelijk is.

Om het allemaal wat te verduidelijken zal ik wat uitleg geven over mijn setup. Ik heb een 5.1 surround setje aangesloten op de SR6007, volgens het boekje. De SR6007 heeft echter ook de mogelijkheid om een tweede setje speakers aan te sluiten (Front B). Wij hadden oorspronkelijk ook een stereotoren, maar die hebben we dus weggehaald omdat we de speakers (2, met ieder 2 boxen) op de SR6007 konden aansluiten.

Omdat de Front B aansluiting maar 2 speakers aan kan sluiten hebben we van elke speaker de minnetjes en plusjes aan elkaar geknoopt en dus samen in de Front-B geprikt (volgens mij heet dit Bi-amping?).

Het probleem: We gebruiken een blu-ray speler voor zowel blu-ray's kijken als cd's luisteren. Echter, bij het afspelen van een blu-ray willen we natuurlijk surround sound met de Front-A speakers, maar bij het luisteren naar CD's via de blu-ray speler en het luisteren naar radio willen we alleen de Front-B speakers horen (eventueel i.c.m. surround speakers).

De enige manier om te switchen tussen Front-A en Front-B speakers zit echter diep in het setup menu. Er is geen optie op de afstandsbediening of de SR6007 zelf. We willen liever kunnen switchen zonder in dat menu te moeten gaan zitten, want dan moet de TV weer aan, etc. En om dat elke keer te moeten doen is gekkenwerk.

Is er een mogelijkheid om met onze setup makkelijk te switchen tussen Front-A en Front-B? Of moet ik de speakers toch anders aansluiten, oid? Het meest geweldige scenario zou zelfs nog zijn dat we kunnen switchen tussen Front-A en Front-B met een Logitech Harmony One, maar daarop heb ik ook niet die optie gevonden.

Alvast bedankt!

Tom

Tommiiee

Zal ik mijn vraag dan maar zelf beantwoorden? :-(

Via de afstandsbediening is het  simpelweg niet mogelijk. Er is echter wel een Android app (AVR-Remote) die het mogelijk maakt om snel te switchen tussen front-speakers.

Beetje jammer van deze verder zeer goede AVR.

RoGEK

Afstandsbediening kopen van een sr5004/6004 daar kan het wel mee.....

Dat is de enige oplossing ben ik bang...

Heb je ook direct een programmeerbare uitgebreide remote tov die simpele die ook bij mijn nr1603 werd geleverd...
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17