subwoofer

Gestart door Stephan van Maanen, november 03, 2013, 09:50:36

Vorige topic - Volgende topic

Stephan van Maanen

Ik heb de sr6007 en een loewe woofer. Er komt geen geluid uit de subwoofer.
Wat kan dit zijn?

xander32

Dat je ze eerst moet uitpakken, opstellen, aansluiten en instellen voordat er geluid uit komt?

Beetje weinig info :yes:.

Stephan van Maanen

5.1 surround aangesloten.
Sw1 naar SW.
Alle speakers geven geluid behalve de sub.

xander32

Citaat van: Stephan van Maanen op november 03, 2013, 10:40:47
5.1 surround aangesloten.
Sw1 naar SW.
Alle speakers geven geluid behalve de sub.
De sub zelf is ok, niet defect? Allicht ergens in het menu van de SR een instelling waar je de sub moet toewijzen? Vaak dat deel waar je aantal(front, surround, center, subwoofer) en diens grote moet opgeven (large, small). Of in het bassmanagement deel iets niet goed staan?

Stephan van Maanen

Sw is aangewezen in menu. Sw deed het gisteren nog met loewe systeem.
Krijg hem niet aan de praat met Marantz.
Het zal ongetwijfeld eern instelling zijn.
Morgen komen de Elac speaker en kian ik 7.1 aansluiten. Misschien helpt dat?

xander32

Citaat van: Stephan van Maanen op november 03, 2013, 11:39:41
Sw is aangewezen in menu. Sw deed het gisteren nog met loewe systeem.
Krijg hem niet aan de praat met Marantz.
Het zal ongetwijfeld eern instelling zijn.
Morgen komen de Elac speaker en kian ik 7.1 aansluiten. Misschien helpt dat?
Allicht kan je hier aangeven welke instellingen je hebt gemaakt in het set-up menu van de SR en diens bass management. Er zijn op dit forum een heel aantal ervaren gebruikers die jou dan vast verder kunnen helpen :yes:.

Stadium III

Type subwoofer en type loewe systeem zijn wel makkelijk
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stephan van Maanen

PS2216 Loewe systeem met 2x Individaul staande luidsprekers en 2x sateliet speakers en een actieve subwoofer 250W (alles +/- 5 a 6 jaar oud). Nu een SR6007 gekocht met 2x FS58.2 en 1x CC51.2 center speaker.

1. Vanaf het begin wordt de SW niet aangestuurd.
2. de sateliet speakers doen het wel op SL en SR maar de staande speakers niet.

Het hele systeem resetten of staat SW misschien in Direct Pure mode uit setting uit?

JohnWx

Kan zijn dat Loewe en B&O heeft er ook een handje van dat er een extra signaal word meegestuurd om het te activeren een soort standby modus

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Denk niet dat het gaat werken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Stephan van Maanen

Die kabel heb ik nog liggen. Zal eens porberen deze mee aan te sluiten.

JohnWx

Citaat van: Stephan van Maanen op november 05, 2013, 14:14:13
Die kabel heb ik nog liggen. Zal eens porberen deze mee aan te sluiten.

Maar die gaat niet passen op de Marantz

Stephan van Maanen

Ik gebruik de Auro dvd/cd speler nog wel. Heb kabel aangesloten en sw doet het. Ik moet alleen altijd de Auro aanzetten.
Nu nog de staande speakers werkend krijgen. Als front speakers doen ze het maar als surround speaker niet.
Hoe kan dat en hoe krij ik ze werken?