Set van Marcel

Gestart door LeCram, juni 16, 2013, 23:00:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

100%Marantz

Citaat van: LeCram op juni 16, 2013, 23:00:15
De volgende mededeling zal dan ook als een schok op jullie overkomen: ik heb mijn set puur op gevoel en looks aangeschaft!
Ik weet het; het stomste wat je ooit kunt doen!  violent1
Gr. Marcel

Marcel, Welkom
Zo dom is dit niet. Ben ervan overtuigd dat een groot deel van onze aankopen zonder luistertest zijn gebeurd.
Ikzelf heb al dikwijls iets gekocht zonder ernaar te luisteren.
Luidsprekers is zeker niet aangeraden, misschien ook niet als je een bom geld uitgeeft, maar voor een kleiner bedrag is volgens mij niks mis mee.
Zolang je weet dat er een klein risico is dat je teleurgesteld kan zijn.

Ik heb onlangs een CD 94 gekocht zonder ernaar te luisteren, en kan nog veel andere vb geven.
Bij sommige referenties weet je dat je goed zit.
marantz, what else?

Cornelis1921

#17
@Marcel, met een merk zoals Marantz kun je als het om nieuw, jong gebruikt of gereviseerd maar in een zeer geringe mate een buil vallen. Of het moet gaan om fabricagefouten e.d. Voor de rest, vooral lekker genieten. :roll: :yes:
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Citaat van: 100%Marantz op juni 26, 2013, 15:56:04
Marcel, Welkom
Zo dom is dit niet. Ben ervan overtuigd dat een groot deel van onze aankopen zonder luistertest zijn gebeurd.
Ikzelf heb al dikwijls iets gekocht zonder ernaar te luisteren.
Luidsprekers is zeker niet aangeraden, misschien ook niet als je een bom geld uitgeeft, maar voor een kleiner bedrag is volgens mij niks mis mee.
Zolang je weet dat er een klein risico is dat je teleurgesteld kan zijn.

Ik heb onlangs een CD 94 gekocht zonder ernaar te luisteren, en kan nog veel andere vb geven.
Bij sommige referenties weet je dat je goed zit.

stupid

Mijn PM5003 + CD5003 ook gekocht op "gevoel". Later mijn speakers Kef iq30 ook op de gok gekocht, prijs was goed dus kon weinig mis gaan. De combinatie klonk ook nog eens lekker (voor mij dan).
Daarom durfde ik ook zonder te luisteren mijn huidige speakers (Kef Q7) te kopen en later de PM5003 we te doen voor de SR6005 met de gedachte dat het er in ieder geval niet minder van kon worden.
Tot nu toe heeft het altijd goed uitgepakt.

Zodra het zal gaan om duizenden euro's in één keer zou ik wel gaan luisteren, maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.  clown1

Kortom: ik snap je wel.  :yes:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

LeCram

Jullie hebben me in ieder geval een beetje gerustgesteld  :-D
Accuphase E-280 | Eversolo DMP-A6 | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

LeCram

Even een update over de PM7004.
Na een aantal cd's geluisterd te hebben (UD direct aangesloten op de 7004), was ik toch niet echt tevreden. Het volume ging gaat te snel naar mijn smaak omhoog, je kunt geen kleine stappen maken, zoals bij de NR1603 (0,5 db per stap).
Ook vond ik dat de bass geen mooie "klappen" maken, maar maakte een soort "brommend" geluid (sorry als dit niet duidelijk is, ik ken de off. benamingen die jullie audiofielen gebruiken niet  :wink:).
Ik wilde de 7004 eigenlijk al terug sturen, totdat ik bedacht om de 1603 via de pre-out aan te sluiten op de 7004 en de UD op de 1603.
Nu kan ik het volume weer met kleine stappen verhogen/verlagen.
Alleen, doet de 7004 nu nog wel mee? Bass/mid/treble en volumeknop op de 7004 werken niet meer, als ik het volume verhoog/verlaag gebeurt dit op de 1603.
Het geluid is i.i.g. weer perfect. Alles in balans, ook de bass klinkt weer zoals ik het graag hoor. Komt dit misschien door de audessey-instellingen op de 1603, of zijn die nu uitgeschakelt?
Of de 7004 nu wel zijn geld waard is op deze manier, weet ik niet, maar het staat wel mooi  :-D.
Heb trouwens alles voorlopig op een tafeltje gezet, in de kast werd het toch een beetje krap (komt moeilijk bij alle aansluitingen) en vind het zo veel mooier staan!
Nu nog een mooi audio-meubel om alles op te zetten (komt ook nog een platenspeler bij). Tips voor een mooi meubel/beugel (voor aan de muur)?

Testopstelling:




Accuphase E-280 | Eversolo DMP-A6 | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne audio F501sp | LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A

Cornelis1921

#21
@Marcel, of de PM7004 nu in deze opstelling zijn geld wel waard is weet ik niet, kan ik zo moeilijk beoordelen. Maar het staat i.i.g. geweldig mooi, zo'n heuse Marantz toren.  :yes: notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

AndreC

Ik had naar andere adviezen geluisterd en me minimaal de sr5007 gekocht, was het probleem opgelost geweest.
Maar goed, dat zou ik gedaan hebben.  :wink:
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Peter Kudelstaart

Citaat van: LeCram op juni 28, 2013, 17:47:02
Even een update over de PM7004.
Na een aantal cd's geluisterd te hebben (UD direct aangesloten op de 7004), was ik toch niet echt tevreden. Het volume ging gaat te snel naar mijn smaak omhoog, je kunt geen kleine stappen maken, zoals bij de NR1603 (0,5 db per stap).
Ook vond ik dat de bass geen mooie "klappen" maken, maar maakte een soort "brommend" geluid (sorry als dit niet duidelijk is, ik ken de off. benamingen die jullie audiofielen gebruiken niet  :wink:).
Ik wilde de 7004 eigenlijk al terug sturen, totdat ik bedacht om de 1603 via de pre-out aan te sluiten op de 7004 en de UD op de 1603.
Nu kan ik het volume weer met kleine stappen verhogen/verlagen.
Alleen, doet de 7004 nu nog wel mee? Bass/mid/treble en volumeknop op de 7004 werken niet meer, als ik het volume verhoog/verlaag gebeurt dit op de 1603.
Het geluid is i.i.g. weer perfect. Alles in balans, ook de bass klinkt weer zoals ik het graag hoor. Komt dit misschien door de audessey-instellingen op de 1603, of zijn die nu uitgeschakelt?
Of de 7004 nu wel zijn geld waard is op deze manier, weet ik niet, maar het staat wel mooi  :-D.
Heb trouwens alles voorlopig op een tafeltje gezet, in de kast werd het toch een beetje krap (komt moeilijk bij alle aansluitingen) en vind het zo veel mooier staan!
Nu nog een mooi audio-meubel om alles op te zetten (komt ook nog een platenspeler bij). Tips voor een mooi meubel/beugel (voor aan de muur)?

Testopstelling:





Maar hoor je nu verschil met de pm als voorversterker? Of ga je dat alleen merken als je het volume omhoog draait? Als je het extra vermogen toch nooit benut dan is de pm enigszins overbodig (alhoewel het natuurlijk wel mooi staat). Misschien kan je de pm nog inruilen en anders is er nog altijd Marktplaats. Ik denk dat  je hem zo kwijt bent met een beperkt verlies.
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

Rob46

Mooie set! De PM 7004 heb ik ook enige tijd in mijn bezit gehad. De versterker heeft als geintegreerde versterker maar ook als voorversterker gefunctioneerd. Prima ervaringen mee!  :yes: