Ik zit met de volgende vraag, of ik bij de volgende wissel ernstig inlever op geluidskwaliteit.
Momenteel is mijn setup de volgende
- Marantz PM7004
- Arcam rDac
- Sonos Connect
- Dali Ikon 5 MK2
Ik zit met het idee om de rDac en Sonos Connect te verkopen, en een Marantz NR1504 terug te nemen. Mijn overweging is gebaseerd op een stukje gebruiksgemak, ik kan mijn apparaten inclusief geluid aansluiten via de NR1504 op de hdmi poorten. Dit betekend dat ik via mijn ACRyan mediaspeler en PS3 onder andere films af kan spelen in onder andere DTS. Ook hoef ik niet constant de rDac om te schakelen (hier is geen AB beschikbaar). Verder luister ik via mijn NAS veel flac bestanden, en hd audio ondersteund de Sonos dan weer niet, en de NR1504 wel. Ik heb ook nog zitten twijfelen over de NA7004, deze ondersteund echter geen spotify. Klopt het dat er momenteel op de markt geen apparaten zijn die dezelfde functionaliteit hebben voor rond de 450 euro? (Spotify, internet radio, airplay, flac ondersteuning vanaf een NAS, digitale inputs). Natuurlijk past het design ook mooi bij de PM7004.
Waar ik me "zorgen" om maak, is de kwaliteit van de DAC, is deze acceptabel? Verder is de akoestiek in mijn woonkamer niet optimaal, oud huis, hoge plafonds, houten muren, vloeren en wat galm. Ik vraag me dus werkelijk af of de rDac echt een toevoeging is die ik ga missen, ik verwacht het niet eigenlijk. Natuurlijk sluit ik de NR1504 wel door de PRE-OUT aan op mijn PM7004. Klopt het dat ik hem het beste op de CD ingang aan kan sluiten, of is het voor de geluidskwaliteit beter om de Power Amp Direct mode te gebruiken.
Ik krijg graag wat tips, als er mensen zijn die denken dat ik spijt krijg hoor ik het graag!