PM vs NR vs SR

Gestart door Barre72, mei 30, 2013, 21:23:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Barre72

Ik zoek een oplossing voor in de woonkamer.  Momenteel heb ik een SR5023 waaraan een aantal digitale bronnen hangen (Telenet digicorder, Apple TV en een UD5007).  Zowel de digicorder als de Apple TV hebben voor audio enkel een toslink uitgang en op mijn MF V-DAC2 zit er dus maar zo één ingang, niet erg praktisch dus.  Alle toestellen hebben wel een hdmi uitgang, dus begon ik eigenlijk te denken om dan maar een AV-receiver te kopen, kan ik ineens alles via hdmi aansluiten en heb ik een netwerkspeler.  Nu heb ik slecht twee luidsprekers en heb ik ook niet echt interesse om er meer te kopen, er wordt toch voornamelijk muziek gespeeld.
Is er een groot kwaliteits verschil tussen bijvoorbeeld een PM7004 en een SR6007 ?  En tussen de NR1604 en een SR6007 (buiten dat de SR6007 wel wat meer vermogen heeft), zijn de DAC's van een gelijke kwaliteit ?  Of kies ik dan beter ineens voor een SR7007 (lijkt me een leuk toestel, maar vind het jammer om zoveel vermogen/uitgangen te hebben die nooit gebruikt gaan worden )?  Of combineer ik dan beter een NR1604 (of SR5007) met een (eind)versterker, bijvoorbeeld een PM15s of een MM7025 ?
Ik zoek dus eigenlijk een AV-receiver zonder surround :-)
Alle tips zijn welkom ...
Set 1 : Marantz PM7000N - Marantz UD5007 - Monitor Audio RX6 - LG C7V
Set 2 : Marantz PM7004 - Marantz CD5003 - Pioneer S-A4SPT-PM (Pure Malt) - Raspberry PI + Volumio
NAS : HPE Proliant Microserver + Rocky Linux 9 (NFS, MiniDLNA)

sprins

Staar je niet blind op de "netwerkspeler" functionaliteit van zo'n NR of SR. Het werkt, maar daar is voor mij dan ook alles mee gezegd. Het handigst nog is de AirPlay functionaliteit waarmee je je iPad (oid) in de set integreert. Maar een nieuwe Apple TV doet dat misschien nog wel beter.

Dus waarom niet een versterker met genoeg digitaal-in?

Aan de andere kant zijn die HDMI-in wel erg handig. Is een NR140x een idee? Daar kan evt ook nog een eindversterker aan via de pre-out L/R.

Of zeg ik nu iets doms?