Sub aansluiten

Gestart door KayaRahnee, mei 14, 2013, 22:04:14

Vorige topic - Volgende topic

KayaRahnee

Bestaat er een mogelijkheid om een sub aan te sluiten op een Marantz PM 6004 versterker?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Maus

Ja, via de speakeruitgangen.

pameijer

Citaat van: KayaRahnee op mei 14, 2013, 22:04:14
Bestaat er een mogelijkheid om een sub aan te sluiten op een Marantz PM 6004 versterker?

Als je sub een highlevel input heeft is dat geen probleem, dan sluit je hem gewoon aan op je luidsprekeruitgangen. Welke sub heb je?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op mei 14, 2013, 22:11:15
Als je sub een highlevel input heeft is dat geen probleem, dan sluit je hem gewoon aan op je luidsprekeruitgangen. Welke sub heb je?

Is in opdracht voor een kennis, de sub moet er nog komen, de keuze gaat voorlopig tussen Eltax Shine SW 10 en een Tannoy TS 8.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /

KayaRahnee

Citaat van: pameijer op mei 14, 2013, 22:11:15

Dat zou dus kunnen, maar hoe krijg ik de dikte van twee kabels in zo'n speakerterminal op de versterker?
Bestaan er misschien stekkertjes die worden ingeplugd op de speakerterminal van de versterker en aan de andere kant de mogelijkheid hebben om twee kabels aan te sluiten, kabel naar speaker + kabel naar sub?

Marvin

Als ik het goed herinner zit er XLR achterop.
Dan vanuit de versterker naar de sub met XLR en vanuit de sub naar de luidsprekers, ook met XLR.

Als ik het me goed herinner hè!?

-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

JohnWx

als het goed is zit erbij de Tannoy een high level kabel bijgevoegd de Eltax links laten liggen :no:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

KayaRahnee

Citaat van: marvin op mei 17, 2013, 17:22:37
Als ik het goed herinner zit er XLR achterop.
Dan vanuit de versterker naar de sub met XLR en vanuit de sub naar de luidsprekers, ook met XLR.
Als ik het me goed herinner hè!?
-- Verstuurd vanaf mijn superieure IOS-Gadget --

Geen XLR aansluitingen.
Maar de Eltax Shine SW 10 subwoofer zou wel een crossover voor luidsprekers ingebouwd hebben.
Als ik het goed heb begrepen dan zou ik de sub op de luidsprekeruitgangen van de versterker kunnen aansluiten en de luidsprekers op de sub?

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op mei 17, 2013, 20:40:33
Geen XLR aansluitingen.
Maar de Eltax Shine SW 10 subwoofer zou wel een crossover voor luidsprekers ingebouwd hebben.
Als ik het goed heb begrepen dan zou ik de sub op de luidsprekeruitgangen van de versterker kunnen aansluiten en de luidsprekers op de sub?

Dat weer wel maar je kan ook een high level "ding" kunnen kopen bij de high end car audio zaken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

KayaRahnee

Citaat van: John Wx op mei 17, 2013, 20:36:16
als het goed is zit erbij de Tannoy een high level kabel bijgevoegd de Eltax links laten liggen :no:

Zelf schat ik de Tannoy ook hoger in dan de Eltax maar zoals ik eeder reeds zei .......... 't is voor een kennis.

JohnWx

Citaat van: KayaRahnee op mei 17, 2013, 20:44:20
Zelf schat ik de Tannoy ook hoger in dan de Eltax maar zoals ik eeder reeds zei .......... 't is voor een kennis.

Dan de Eltax kan je gewoon via de speakerklemmen op de Eltax doorlussen

Marvin

Oh, ik dacht dat het enkel om een TS8 ging.
Die heeft XLR in het uit.