welke kabel voor Sonos?

Gestart door Taxus7, maart 09, 2013, 20:43:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Taxus7

Welke kabel kan ik het beste kopen voor mijn Sonos Connect? Deze is aangesloten op Marantz SR6005.
Optische kabel of analoge kabel? Het is nu aangesloten met de standaard rood-witte tulpstekkers en ik vind de bassen erg overheersend. (ik weet dat je via de app de bass kunt regelen) De bass is in vergelijking met cd of tuner erg aanwezig. Met welk soort kabel en merk pak ik dit probleem aan?

Iemand tips? (Budget ongeveer EUR 50,00)

JohnWx

Citaat van: Taxus7 op maart 09, 2013, 20:43:17
Welke kabel kan ik het beste kopen voor mijn Sonos Connect? Deze is aangesloten op Marantz SR6005.
Optische kabel of analoge kabel? Het is nu aangesloten met de standaard rood-witte tulpstekkers en ik vind de bassen erg overheersend. (ik weet dat je via de app de bass kunt regelen) De bass is in vergelijking met cd of tuner erg aanwezig. Met welk soort kabel en merk pak ik dit probleem aan?

Iemand tips? (Budget ongeveer EUR 50,00)

ik denk van niet kan ook aan de bron liggen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Ik zou het beiden proberen, kun je zelf bepalen wat je het mooist vindt. Mogelijk kun je van iemand wel een kabel lenen.
Ik weet niet welke dac beter/mooier is, die van de sonos of van je receiver.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Zoldar

Je kunt gewoon met diezelfde tulp stekkers de sonos aan de sr verbinden via digitale spdif uitgang. Gewoon 1 kleur gebruiken. 

Bij werkt een standaard dropveter ook prima als digitale kabel. Kost niks.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Gie

Zelf heb ik de Sonos Connect met een digitale coax verbonden met een externe DAC (Beresford Bushmaster) en dan naar de versterker. Het geluid van Spotify Premium (beste kwaliteit) en ook van de betere internetradio's komen zo prima tot hun recht !
Analoog verkies ik goede (maar geen onnozel-dure) kabels : zelf heb ik goede ervaringen met het Franse Real Cable (de CA1801 is ongeƫvenaard in stereobeeld en detail) en Eagle Cable.

http://www.la-maison-du-cable.com/PBSCProduct.asp?ItmID=9625006
http://www.eagle-cable.com/haupt.asp?topnavi=produkte&ser=4&lab=61&lang=en

Maus

Als je CD speler beter klinkt zou ik daarvan eens de kabel gebruiken om je Sonos aan te sluiten. Als het dan nog steeds is weet je genoeg :)