SR 7007 - Constante ruis op Surround speakers (5.1 setup)

Gestart door mc_alistair, april 27, 2013, 16:17:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mc_alistair

Guys,

Ik heb een constante ruis op mijn 2 surround speakers (Cambridge Audio Minx Min 21 Sat White).
Dese zijn net als de Front en Center aangesloten via:
- AudioQuest X-2 White Speakercable
- Nakamichi Holle Connectoren (aan de SR 7007 kant)
- Standaard meegeleverde Conectoren van Cambridge (aan de speaker kant, ivm 90grd inbreng)

Voor overige info van mijn set zie ook: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,10330.0.html

Met constant bedoel ik dat de ruis niet meer of minder wordt als ik het volume naar boven of beneden draai op de SR 7007. Op mijn Front en Center heb ik ook wel wat ruis maar die hoor ik alleen als ik er 20cm voor hang. Bij de Front en Center is de ruis wel lineair met het volume (hoger volume = meer ruis).

Ik heb al van alles gegoogled, en geprobeerd waaronder:
- Alle bronnen afkoppelen
- SR 7007 alleen op WCD zonder andere afnemers
- Met en zonder Aarde WCD
- In WCD van een compleet andere groep
- Stekker omdraaien in WCD
- Speaker connectoren opnieuw aansluiten

Affin, ik weet het effe niet meer zo... en voor dat ik allemaal exotische oplossingen ga opzoeken was ik benieuwd of jullie nog tips hebben?

Alvast thnx!!!

PS de ruis is niet super hard maar ik hoor het wel en dan ga je er naar luisteren en dat is irritant  :x
Marantz SR7007, Dali IKON 5 MK2 + VOKAL, Cambridge Audio Minx Min 21 Surround + Minx X300 Sub,  Philips - 42PFL9803H  (LED TV),  Logitech Squeezebox Touch, VU+ Solo2 (SAT), Maatwerk HTPC systeem

Marvin

Hoe hard staan die kanalen tov de andere afgesteld?
Als dat -10 tov +10 is zou dat weleens je probleem kunnen zijn, zo niet?

Pak anders eens een stukje lampendraad van 0,50 Cent per kilometer en hang dat er eens tussen zonder connectoren.

mc_alistair

Citaat van: marvin op april 27, 2013, 16:23:55
Hoe hard staan die kanalen tov de andere afgesteld?
Als dat -10 tov +10 is zou dat weleens je probleem kunnen zijn, zo niet?

Hoe kan ik het volume van die kanalen checken? ik kan alleen de Audyssey gemeten "afstanden" zien  :-(
Marantz SR7007, Dali IKON 5 MK2 + VOKAL, Cambridge Audio Minx Min 21 Surround + Minx X300 Sub,  Philips - 42PFL9803H  (LED TV),  Logitech Squeezebox Touch, VU+ Solo2 (SAT), Maatwerk HTPC systeem

Marvin


mc_alistair

Ik heb iets gevonden:
Menu > luidsprekers > handmatige setup > niveaus > geef testoon weer...
Een toon kun je het niet noemen het is meer een harde ruis.

Hoe dan ook, de surround kanalen stonden op -4db en front -1db... Heb nu de surround op -8db gezet om te testen en de ruis is nu niet storend meer van de luisterplek.

Moet nu wel even wat tesjes doen met wat films of de surround nogwel afdoende is.
Marantz SR7007, Dali IKON 5 MK2 + VOKAL, Cambridge Audio Minx Min 21 Surround + Minx X300 Sub,  Philips - 42PFL9803H  (LED TV),  Logitech Squeezebox Touch, VU+ Solo2 (SAT), Maatwerk HTPC systeem

mc_alistair

hmmm dat terugschroeven van het volume deed de trick ook niet echt.
Eerdaags toch maar even proberen zonder connectoren aan de sr 7007 kant want aan de speaker kant heb ik geen keuze. Zou het wel balen vinden want die connectoren maken het nou juist zo makkelijk als je er even achter bij wil.
Nouja geluidskwaliteit en geen ruis is me meer waard  :-D
Marantz SR7007, Dali IKON 5 MK2 + VOKAL, Cambridge Audio Minx Min 21 Surround + Minx X300 Sub,  Philips - 42PFL9803H  (LED TV),  Logitech Squeezebox Touch, VU+ Solo2 (SAT), Maatwerk HTPC systeem

AndreC

Citaat van: mc_alistair op april 27, 2013, 23:59:28
hmmm dat terugschroeven van het volume deed de trick ook niet echt.
Eerdaags toch maar even proberen zonder connectoren aan de sr 7007 kant want aan de speaker kant heb ik geen keuze. Zou het wel balen vinden want die connectoren maken het nou juist zo makkelijk als je er even achter bij wil.
Nouja geluidskwaliteit en geen ruis is me meer waard  :-D
Weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb alles rechtstreeks aangesloten, op de speakers en 7007.
0 ruis hier.
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.