Marantz CD5003 'error'

Gestart door RGW, april 20, 2013, 13:08:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RGW

Ik heb hier een Marantz CD5003 staan van 4 jaar oud met niet veel speeluren, een tijd geleden begon hij regelmatig over te slaan maar nu leest die geen enkele cd meer (origineel, cd-r of mp3). Na 'TOC reading' geeft hij 'error' aan. Nu heb hem open geschroefd en de lens schoongemaakt, maar helaas zonder succes.

Een kapotte laser klinkt aannemelijk of hebben jullie het idee dat er eventueel wat anders aan de hand kan zijn?

Er zit een Sanyo? sf-p101n 16 pin loopwerk in, deze heb je al voor €20,- in huis, of is hier eventueel een beter alternatief voor te krijgen?

Alvast bedankt!

SB_Marantz

Hoe en waarmee heb je het lensje schoongemaakt?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op april 20, 2013, 13:10:13
Hoe en waarmee heb je het lensje schoongemaakt?

Wattenstaafje en alcohol oepsss kunstof lens
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         H/K Citation Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RGW

#3
Bedankt voor jullie snelle antwoord.

Ik heb eerst voorzichtig met lucht geblazen, dat had geen resultaat. En daarna een beetje condens van mijn adem met voorzichtig een wattenstaafje, maar ook dat had helaas geen resultaat.

Alcohol heb ik niet gebruikt. Stond ook in de beschrijving om geen lens cleaners te gebruiken.

SB_Marantz

Laser gaat niet zomaar stuk.
Het dingetje krijgt onterecht altijd de schuld maar de fout zit hem meestal in de aansturing.

De kwaliteit van de vroegere CDM loopwerken is niet meer aan de orde helaas.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

Citaat van: RGW op april 20, 2013, 13:18:51
Bedankt voor je snelle antwoord.

Ik heb eerst voorzichtig met lucht geblazen, dat had geen resultaat. En daarna een beetje condens van mijn adem met voorzichtig een wattenstaafje, maar ook dat had helaas geen resultaat.

Nooit doen. (blazen en/of vochtig maken met je adem)
Of je moet flink gezopen hebben.  :schater:

Draai er eens voorzichtig met een droog wattenstaafje overheen.
Blijft het probleem kun je er een compleet nieuw loopwerk inzetten.
Kost niets en je bent van het probleem verlost...........hoogstwaarschijnlijk.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RGW

Weer wat geleerd. Dus mocht het echt nodig zijn om de lens schoon te maken dan puur en alleen een droog wattenstaafje?

Ik kan het loopwerk vervangen, mocht het dan opgelost zijn zou het fijn zijn, als het niet opgelost is kan ik dat in ieder geval uitsluiten. En het vervangen van het loopwerk is goedkoper dan onderzoekskosten bij een reparateur.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op april 20, 2013, 13:22:31
Nooit doen. (blazen en/of vochtig maken met je adem)
Of je moet flink gezopen hebben.  :schater:

Draai er eens voorzichtig met een droog wattenstaafje overheen.
Blijft het probleem kun je er een compleet nieuw loopwerk inzetten.
Kost niets en je bent van het probleem verlost...........hoogstwaarschijnlijk.

Goh John wat goed van je, toch wat geleerd van Junior  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         H/K Citation Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

RGW

Vandaag een nieuw loopwerk erin gezet, en hij speelt weer als nieuw.

Bedankt!

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM