Citaat van: lo op november 11, 2009, 11:53:16
Toch even een positief pleidooi voor de PM14.
Mijn ervaringen met de PM14 zijn overwegend positief . Zoals ik al omschreef bij mijn set, en de recensie audio en TV centrum Eindhoven heb ik de PM 14 eigenlijk nog niet kunnen betrappen op "adem tekort". Thuis staan bij mij nagenoeg altijd 2 speaker paren aan op de PM14 nl de dynaudio contour S3.4 en de dynaudio audience 72 en op het moment dat wij TV kijken staat ie over het algemeen toch op een behoorlijk volume. Ik heb ooit een luistersessie van een PM11 gehoord op B&W 803D en daar moest de PM11 het loodje leggen. Er is al meer gesproken over de minder goede match van marantz met B&W tav de modellen met een ongunstig impedantie verloop. Wat ik ook heb beschreven bij de recensie audio en TV centrum is dat er een groot verschil was in helderheid tussen mijn PM14 en de NAD M2 maar niet tav kracht en dynamiek. De NAD M2 is een digitale versterker en dus een geheel ander type en misschien daardoor niet 1 op 1 vergelijkbaar.
Tot zover.
groet,
lo
Toen ik de PM14 MK2 ki zelf nog had ervaarde ik zelf ook niet dat hij te kort schoot op de dynamiek totdat ik de Accuphase thuis kreeg voor een demo .
Pas toen kwam ik er achter dat de Marantz flink in ademnood komt .
Dat besef je ook niet even zomaar omdat je gewent bent alleen met de PM14 te draaien , je weet eigenlijk op dat moment niet beter zal ik maar zeggen omdat je thuis nog geen vergelijk hebt gemaakt .
En dan zal het uiteraard ook niet zo wezen dat elke willekeurige versterker de PM14 eruit blaast , de PM14 is zeker geen slechte versterker , echter er zijn aanzienlijk betere verkrijgbaar qua dynamisch vermogen .
En Accuphase waar ik mee draai tegenwoordig staat er ook om bekent dat ze enorm dynamisch klinken .
De wat oudere Marantzen uit de Premium serie zoals de PM17 en Pm11 hebben er meer moeite met de dynamische kracht dan de huidige type's uit de Premiun serie , getuige o.a. de KI Pearl versterker die wij samen beluisterden bij Correct met Ken Ishiwata , zo'n kracht zal een PM14 niet geven .
Groeten EDWIN B
Groeten EDWIN B