amplifier pm750dc

Gestart door RETROAMP, april 06, 2013, 11:38:02

Vorige topic - Volgende topic

RETROAMP

Beste
heb hier een versterker een marantz console stereo amplfier pm 750 DC.
Op laag volume speelt deze goed, maar zodra ik meer vermogen vraag klinkt het in het rechter kanaal vervormd.
Heb eens een blik geworpen op print en deze ziet er nog keurig uit.
Hetgeen opvalt is de temperatuur van twee torren, die naast elkaar staan opprint de 2sc 3044 en De 2 A 1011........heeft er iemand suggesties om mijn probleem op te lossen.
Zou deze kist terug in goede staat willen krijgen.
RETROAMP

HAL9000

Staan  deze  symmetrisch/dubbel  ergens anders op het print?   Die moeten dan ook warm worden.
Het  kunnen ook  de  transistoren zijn van de  voeding.  Die mogen  best  warm  worden. 

Als  er  een kanaal vervormd  is  er  meestal een bias  probleem.  Echter  deze   versterkers  stikken van de losse  tin bindingen.   Schroef de  750dc  eens  onder  open en kijk  als  je  losse  bindingen ziet. 

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

RETROAMP

JA DEZE STAAN OOK DUBBEL OP DE PRINT MAAR HET LINKER PAAR KRIJGT ZO WARM NIET ALS RECHTER PAAR;

RETROAMP

Er zitten geen slechte verbindingen op de print dit heb ik in eerste instantie gecontroleerd.
dank voor tip alvast

HAL9000

ja  dan moet je  het daar  ergens  zoeken.  Zit  zeker  kortsluiting.

RETROAMP

toch twijfel ikhet klinkt echer alleen slechter als ik vermogen vraag op een kanaal ( schorrig)

HAL9000

Ja   dan  word  en stroom  gevraagd  en die komt niet.  Waardoor je  dus  een versterker  hebt  die  heel  erg vervormd.

RETROAMP

ondertussen de twee transistors eruitgesoldeerd en de versterker speelt nu glashelder op één kanaal...zit dus toch op het juiste spoor denk ik.
Nu is de vraag welke van de twee transistors is defect en zijn deze nog te verkrijgen,?
Hopelijk zijn het dan ook deze twee torren de 2sc 3044 en de 2sa1011.
retroamp

RETROAMP

tip foutje gemaakt het is de 2S2344
RETROAMP

HAL9000

wellicht,  even vragen bij  DIL.nl  Die  kunnen de  meeste  dingen bestellen.
Anders  probeer  elektro-andijk.nl  even  Siem  ken ik persoonlijk.  Die  kan ook aan een bende  transistoren komen.
En zo niet,  dan zijn er  wel  vervangers  voor.

RETROAMP

Probeer deze week in plaatselijke snoepwinkel wel eens na te vragen.
Alvast bedankt voor reactie, laat het wel weten als de zaak terug draait.
grtjes retroamp.