SR7002 houden en uitbreiden of voor stereo gaan met PM7004 en NA7004

Gestart door Berry, maart 12, 2013, 20:23:40

Vorige topic - Volgende topic

Berry

Hoi allemaal,

nieuw hier op dit forum maar al een aantal jaren in het bezit van een SR7002 en een CD6002, dus enigszins bekend met Marantz. Momenteel loop ik met een aantal dilemma's en ik zou graag jullie mening horen.
Ik heb aan mijn SR7002 in de begin jaren een KEF KHT 2005 surroundspeakerset gehad en later nog een 3005 set. Omdat ik 99% stereo muziek speel (CD) en de KEF's maar niet naar mijn zin ingeregeld kreeg heb ik 1,5 jaar geleden de KEF's de deur uit gedaan en 2 B&W's CM8 aangeschaft (na een paar lange luistersessies gekozen uit diverse andere speakers). Wel een enorme vooruitgang voor mij, maar toch loop ik al een tijdje met het idee dat het nog wat beter moet kunnen, zonder al te gekke investeringen te hoeven doen. Een ander punt is dat ik ook nog een mediaspeler heb en af en toe wat films of series bekijk, waarbij het geluid nu via de receiver in stereo, vooral met spraak, niet echt geweldig is. Iets anders wat ik ook graag zou willen toevoegen is streamen van audio, een Synology Nas heb ik al.
Nu twijfel ik dus tussen mijn huidige opstelling houden en een B&W CM centre toevoegen (voor tv-film geluid, wordt dan een 3.0 opstelling) +audio-streamer (NA7004 of wellicht Sonos+dac) toevoegen om te streamen; Gevoel dat het wellicht voor het zelfde budget iets beter kan blijft dan misschien. Of het roer compleet omgooien en de SR7002+CD6002 verkopen (wat is dat nog waard???) en audio en tv-film volledig gaan scheiden., bijvoorbeeld als volgt: Tbv stereo met streamen een PM7004 + NA7004, (zijn nu redelijk gunstig geprijsd) en dan voor de televisie een Yamaha YSP-2200 soundbar (voor mijn gebruik voldoende denk ik). Nadeel is dan wellicht de bediening van de NA7004, moet voor vrouw en dochter ook makkelijk zijn. Wat vinden jullie van de SR7002 met 3.0 B&W opstelling en wat zouden jullie doen, rekening houdend met een budget van rond de € 1.500,- ? Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Gr. Berry

Marantz SR7002 / Marantz CD6002 / B&W CM8 / Dune HD TV-101 / Panasonic TX-P50V20

Marantz 81

Ik zou voor een PM7004 + NA7004 gaan  :-)   al die digitale apparaten zijn complex voor wat betreft A technische mensen

Waarom een soundbar ? je kunt toch gewoon over de CM8 geluid laten lopen als je tv kijkt

Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op maart 18, 2013, 17:39:48
Ik zou voor een PM7004 + NA7004 gaan  :-)   al die digitale apparaten zijn complex voor wat betreft A technische mensen

Waarom een soundbar ? je kunt toch gewoon over de CM8 geluid laten lopen als je tv kijkt
@Berry, dit is ook mijn idee. Weinig frusty en veel :roll:. Kun je eventueel jouw CD6002 als spinner behouden, voor het geval dat... Soundbar lijkt mij ook een gevalletje geld weggooien.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Berry

Soundbar was bedoeld om het belabberde geluid van de tv te verbeteren en om evt als hdmi "schakelcentrum" te gaan fungeren, maar wat mij betreft wordt dat iets voor de toekomst en concentreer ik me nu eerst op muziek.
Jullie verwachten dus qua stereo weergave wel een duidelijke verbetering  met de PM7004 tov mijn huidige SR7002?
Marantz SR7002 / Marantz CD6002 / B&W CM8 / Dune HD TV-101 / Panasonic TX-P50V20

patrick

Hoi allemaal, ben ook nieuw hier sinds vandaag...

Om maar gelijk met de "Marantzdeur" in huis te vallen:

Je kunt niet van ons verwachten dat wij een concrete positieve weergaveverschil verwachten ten gunste van de PM 7004 in directe vergelijking met de 7002, die luistertest moet je zelf uitvoeren.

Ik heb ook de SR 7002 gehad en heb de SR 7007 besteld voor E 950. (de prijzen zijn daarna omhoog geschoten maar dat zal niet aan mij liggen... :-)
De voorversterker die in de 7007 zit, is er eentje waar je u tegen mag zeggen, vrijwel identiek aan de AV 7005.
Ik heb een stereo eindbak van Advance Acoustic ,de MAA 405, die zijn werk al uitstekend verrichte i.c.m. met 7002. Laat staan i.c.m. de 7007. Mijn Klipsch RF-83 waren er al heel blij mee met die combi, en mijn oortjes ook.
De 7002 echter, is in stereoweergave  zeer goed!!
Of de PM 7004 nou echt dat WOW verschil zal creeren, is maar de vraag.
Zomaar blind kopen zou ik niet doen, tenzij je " niet goed geld terug" garantie kunt krijgen.

Ik luister nu voornamelijk stereo maar omdat ik tzt ga upgraden naar surround heb ik maar gelijk de 7007 genomen. De 7007 heeft een dijk van een DAC aan boord en zat netwerkmogelijkheden, ik vraag me eigenlijk dan ook af wat de concrete meerwaarde van een separate netwerkstreamer, de NA 7004, zou zijn, wellicht iets meer bedieningsgemak...maar een betere geluidsweergave tov de 7007? Ik betwijfel het.
De NA 7004 kost 699 E bij de meeste aanbieders (volgens mij speelt ie niet eens gapless).

Maar als je 'm voor 475 E kan krijgen:

http://www.eshop.nl/winkel/Audio_streamer/Marantz_NA7004_zwart.html?utm_source=Kieskeurig.nl&utm_medium=cpc

...okay kantje boord qua prijsverschil/prestatie tov de SR 7007, maar die staat nu weer voor 1399 E in de schappen...

Dus:
Als je een PM 7004 met NA 7004 combi kunt testen
OF
een SR 7007 , die in stereo weergave zeer goed is, kunt testen
dan weet je of er echt een verschil in geluidsweergave is.

SmauG

IS het spul zwart?

Je zou de CD6002 kunnen aansluiten op een PM7001 en een DV6001 aansluiten op de SR7002.  :angel:

Berry

Helaas, is zilverkleurig, dus dat gaat niet passen. Binnenkort mijn SR7002 en CD6002 maar eens te koop zetten en luisteren naar een PM7004 icm met de B&W CM8's, of zou er op korte termijn een opvolger voor de PM7004 aan zitten te komen??