marantz dr700 cd recorder

Gestart door pimvim, maart 12, 2013, 17:27:49

Vorige topic - Volgende topic

pimvim

Ik heb een Marantz dr700 cd recorder.
Dat ding geeft echt (bijna) perfecte kopie's op audio cdr.

Nu vind ik het ook een prima cd speler, alleen ik ben benieuwd welke DAC daar nu inzit.

weet iemand dat hier ook.Kan er op het net niets over vinden.

Het is alleen jammer van dat "waardeloze" plastic loopwerk.Dat houd me tegen om hem veel in te zetten.

Kan je daar eventueel ook nog aankomen mocht dat stukgaan?(Of een reserve apperaat kopen kan ook vanzelf.)

hoop op antwoord van jullie,

Niet te bgrijpen eigenlijk, zo'n prachtig apperaat en dan zo'n slap plastic lade/loopwerk.Dat zo slap is als een skutteldoek(=vatdoek).Jammer ....Hifi apperaat van het jaar geweest toen hij uitkwam.

JohnWx

Citaat van: pimvim op maart 12, 2013, 17:27:49
Ik heb een Marantz dr700 cd recorder.
Dat ding geeft echt (bijna) perfecte kopie's op audio cdr.

Nu vind ik het ook een prima cd speler, alleen ik ben benieuwd welke DAC daar nu inzit.

weet iemand dat hier ook.Kan er op het net niets over vinden.

Het is alleen jammer van dat "waardeloze" plastic loopwerk.Dat houd me tegen om hem veel in te zetten.

Kan je daar eventueel ook nog aankomen mocht dat stukgaan?(Of een reserve apperaat kopen kan ook vanzelf.)

hoop op antwoord van jullie,

Niet te bgrijpen eigenlijk, zo'n prachtig apperaat en dan zo'n slap plastic lade/loopwerk.Dat zo slap is als een svleeswarenteldoek(=vatdoek).Jammer ....Hifi apperaat van het jaar geweest toen hij uitkwam.

Laadje doet alleen maar die cd naar binnen brengen maar mooi loopwerk hoor maar ik snap je punt

http://audio-database.com/MARANTZ/player/dr700-e.html

http://www.fl-electronic.de/cd-recording/index.html

Maar over de DAC ? misschien zou je contact met Fritz de With kunnen opnemen (leuk) die weet veel van deze dingen

blijf googlen voor je
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

bas focal marantz

Op ebay zijn er nog wel lasers voor speelkant, mischien heel loopwerk voor de speelkant te krijgen .
Voor de recorder-kant niets gevonden .

Sommige philipsen nog wel voor beide kanten .

Maar voor een goede cd copie zou ik het apparaat wel gebruiken niet voor dagelijks gebruik zou zonde zijn als ie kapot gaat .

JohnWx

Citaat van: bas focal marantz op maart 12, 2013, 19:23:16
Op ebay zijn er nog wel lasers voor speelkant, mischien heel loopwerk voor de speelkant te krijgen .
Voor de recorder-kant niets gevonden .

Sommige philipsen nog wel voor beide kanten .

Maar voor een goede cd copie zou ik het apparaat wel gebruiken niet voor dagelijks gebruik zou zonde zijn als ie kapot gaat .

is hij wel voor gemaakt  :-) en alles wat ik net las geen 1 negatief bericht

zou ook eerder op de pc branden

maar mooi ding  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pimvim

bas en John bedankt voor jullie meedenken/meezoeken.Zal de links bewaren.

Ik zal hem bewaren alleen om te kopiƫren.Inderdaad om hem "te sparen".

De Philips cdr630 is dacht ik hetzelfde toestel al lijkt de Philips cdr880 er sprekend op qua uiterlijk.

De Philips cdr880 is ook absoluut een hele goede recorder.

Ik heb ook weer een cassettedeck gekocht :roll: en een partij cassettebandjes.
Ga ik weer lekker kopies maken op tapes.Daar heb ik gewoon zin aan :-)