In mijn geval zit er aan de pre-out een Luxman versterker en die laat zeker een duidelijke ruis horen bij gebruik van DSP vanaf een volume stand van 60% op de 1603.
De losse Luxman (is alleen analoog) kan helemaal open gezet worden en die is nagenoeg stil, alleen na 90% volume klinkt er iets van ruis maar dan moet ik echt met mijn oor bij de tweeter zitten.
Deze Luxman ruis is geheel niet hoorbaar op de luisterplek zo'n 2-2.5 meter vanaf de speakers.
Dus de ruis die ik hoor als de Luxman aan de 1603 hangt komt duidelijk van de 1603 en alleen bij gebruik DSP.
Bij Direct is de ruis nagenoeg niet hoorbaar en dan alleen als de 1603 en Luxman beide vol open staan.
Ik kan mij niet vinden in de uitspraak dat het bij een eenvoudige set meer zal zijn want ik heb 1.5 jaar terug een Integra 70.2 gebruikt (2700 euro toen) en ook die had last van ruis bij gebruik DSP.
Ik heb een filmpje op YouTube (1.45 minuut) gezet die de zelfde problemen laat horen van DSP modes vergeleken met de Pure instelling op een Onkyo.
(zet het geluid van de laptop maar eens lekker hoog
)
http://www.youtube.com/watch?v=jexS-kclXdI&feature=youtu.beIk heb het geluid van de Onkyo overdreven hard staan omdat de mic van de fotocamera niet erg gevoelig is.
Deze ruis was bij een DSP mode vanaf 50-60 goed hoorbaar op de luisterplek !
Je kunt hier ook goed horen dat de ene DSP mode meer ruis veroorzaakt dan de ander.