subwoofer blijft bijstaan

Gestart door Bas1957, januari 27, 2013, 20:23:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bas1957

Hallo Allemaal

ik heb een Marantz nr1603 reciever met een quadral speakerset. Ik ben hier zeer tevreden over maar ik heb een vraagje, achterop mijn subwoofer zit een schakelaar waarmee je de subwoofer op " on, auto en off " kan zetten.
Volgens mij moet deze op auto staan zodat de subwoofer aan gaat als ik de reciever aanzet, en uitschakelen als ik de reciever uitzet.
Nu blijft de subwoofer uitstaan als ik mijn reciever uitzet of komt niet bij als ik de reciever aanzet.
Ik hrb gebeld met mijn dealer en deze heeft gezegd dat ik de plug die in de reciever zit tussen mijn vingers moet doen, en als dan de subwoofer uitgatt is dat goed,en dat gebeurt ook. maar als ik de subwoofer aansluit op mijn reciever werkt de auto functie van de subwoofer niet.
Weet iemand wat het probleem is

gr Bas

Exxar

Er moet een signaal van een bepaalde sterkte door de receiver naar de sub gestuurd worden voordat deze zal inschakelen.

Hoe heb je het volume ingesteld op de sub en hoe staat het subvolume ingesteld op de receiver?
Als je het volume op de sub bvb op 12uur hebt gezet (recht omhoog dus), en in de receiver staat de sub ingesteld op bvb -6dB, dan is de kans groot dat de sub maar zal inschakelen als je luider gaat spelen.

Ik heb mijn subs altijd gewoon handmatig aan en uit gezet. In de auto stand blijven die namelijk nog stroom verbruiken.

Bas1957

Hallo Exxar

bedankt voor je reactie op mijn vraag. Ik heb de subwoofer inderdaad recht omhoog staan (12uur).
Hoe moet ik nu mijn reciever instellen dat de auto functie goed werkt.

MVG

Bas

Exxar

Hoe staat het sublevel nu ingesteld op de receiver?

henkg

Mijn BK Gemini II heeft (helaas) geen autostand. Handmatig aan- en uitzetten vond ik geen optie.
Daarom een master-slave stekkerdoos aangeschaft, niet deze maar wel zoiets: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/610800/GAO-Master-Slave-stekkerdoos-6-voudige-master-slave-stekkerdoos-met-overspanningsbeveiliging-Zilver-Antraciet
Werkt perfect. SW gaat aan als AV-receiver aangaat, en ook weer uit bij uitschakelen AV-receiver.
SR-5006 | 4x BA-A25; 1x BA-225C | BK Gemini II

Marvin

Ik heb drie subwoofers en ze staan allemaal altijd aan...  :angel: