Hallo,
Ik heb een 5 jaar oude DVD/CD/SACD speler van marantz (DV7001), die ik heb draaien met een SR8002 Receiver. Deze zijn verbonden via HDMI en daarnaast een Oehlback Bluemagic 5.1 analoge kabel. Deze laatste heb ik om sacd's weer te geven via de 7.1 optie op de versterker. Alles werkt perfect en ben heel tevreden. Ik heb alleen even een vraagje, puur uit nieuwsgierigheid.
Als ik in het menu van de DVD speler kijk, kan ik de audio opties niet selecteren. Ik kan daar bijvoorbeeld geen speaker instellingen doorvoeren als ik dat zou willen. Ik zie wel dat deze menu optie aanwezig is, maar deze is 'grijs'. Op zich geen probleem, want ik kan alles via de receiver regelen.
Ook staat de HDMI functie op ''off'', terwijl deze wel gewoon werkt als ik een DVD kijk of gewoon een cd beluister. Bij SACD via de 7.1 functionaliteit, werkt hdmi uiteraard niet.
Eigenlijk werkt alles dus zoals het hoort, maar ik ben nogal nieuwsgierig aangelegd en zou graag willen weten wat de reden hiervan is dat deze opties in het menu grijs zijn en hdmi op off staat. Ik wil gewoon even zeker weten of ik het maximale uit mijn set up haal en dat ik niet iets over het hoofd heb gezien.
Zou het fijn vinden als iemand me dit zou kunnen uitleggen. Alvast dank voor jullie reacties.
Michel