wie ervaring met lichte pieptoon uit Marantz SR6007

Gestart door Pieter85, januari 22, 2013, 17:39:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter85

Hallo,

Ik heb sinds kort een Marantz SR6007 en nu is mij opgevallen dat ik een soort van lichte pieptoon uit de receiver hoor komen wanneer deze in standby staat maar ook wanneer deze aanstaat.
Dit geluid komt volgens mij uit de voeding (links achter in de receiver).
Omdat mijn receiver boven op mijn tv meubel staat heeft elk geluidje dat hij produceert de vrije loop.

Nu vroeg ik me af, is dit normaal? hebben meer mensen hier ervaring mee.

Ik hoor het alleen wanneer ik mijn oor ongeveer vanaf 1 meter (of dichterbij natuurlijk) boven de receiver hoor.
Aan de ene kant moet het natuurlijk niet gaan irriteren, maar ik snap ook goed dat apparatuur nooit helemaal stil kan zijn.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring, bedankt alvast.
Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp

Marvin

Daar schijnen meer mensen last van te hebben.
Zijn meerdere topics over.


--Verstuurd zonder netwerk--

Pieter85

Citaat van: marvin op januari 22, 2013, 17:45:09
Daar schijnen meer mensen last van te hebben.
Zijn meerdere topics over.


--Verstuurd zonder netwerk--

Ik heb aardig wat gezocht, kon maar 1 topic vinden die hetzelfde probleem had bij dezelfde receiver.
Vroeg me alleen af of er meerdere mensen bekend zijn met dit probleem en of zij er iets aan hebben kunnen doen of dat dit zo hoort (dus dat een receiver nooit helemaal stil is).
Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp

Marvin

Goed, één dan....



--Verstuurd zonder netwerk--

HAL9000

fluiten is meestal  het geval bij  geschakelde voedingen.  Je hoort  de  spoelen fluiten een beetje.  Persoonlijk  vind ik het een teken van slechte  kwaliteit  voedingen.   Tegenwoordig  heb je  die  inverters voor  membraan leds e.d  Die  piepen  en zoemen ook  heel erg. 

En pieptoon bij aan en uit gaan door de  speakers is een teken dat een eindversterker niet  helemaal  goed is.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!