RC101 afstandsbediening issue

Gestart door jackflash, augustus 28, 2012, 08:39:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

jackflash

Hallo,
Ik gebruik de RC101 afstandsbediening voor mijn multispeaker setup. Ik stuur via 2 marmitek Infrarood receivers de SR8002 receiver in de andere ruimte aan. Sinds deze week werken in 1x de volume knoppen niet meer. Ik heb de afstandsbediening al eens gereset, maar zonder resultaat. Ik denk niet dat de volume knoppen defect zijn, want als ik de afstandsbediening gebruik direct op de SR 8002, reageert deze gewoon bij indrukken volume knoppen. ook zie ik gewoon de rode IR lampjes branden op de receiver als ik de afstandsbediening erop richt en de volume knoppen indruk. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Iemand een goed advies? Alvast dank!

mustang5.0

Mischien dat ze geen goed contact maken door stofjes/viezigheid.
Heb ik ook gehad met afstands bedieningen bij mensen thuis.
Even openmaken beetje schoonmaken.

Met vriendelijke groet Richard.

jackflash

HAllo , dank voor je reactie. Ik heb 'm idd al van binnen schoongemaakt met een beetje wasbenzine, maar helaas was dat niet de oorzaak. Hij maakt ook wel contact, want zowel het ''send'' lampje op de AB als het lampje van de IR receiver branden als ik de volume knoppen indruk. Overigens doet de Power en source aan/uit button het ook niet. Rest werkt wel gewoon. Vreemd.....

mustang5.0

Citaat van: jackflash op augustus 28, 2012, 15:00:10
HAllo , dank voor je reactie. Ik heb 'm idd al van binnen schoongemaakt met een beetje wasbenzine, maar helaas was dat niet de oorzaak. Hij maakt ook wel contact, want zowel het ''send'' lampje op de AB als het lampje van de IR receiver branden als ik de volume knoppen indruk. Overigens doet de Power en source aan/uit button het ook niet. Rest werkt wel gewoon. Vreemd.....

Sorry ik las er overheen dat als je de knoppen indrukt dat de lampjes op de AB wel gaan branden  :oops:
Dan weet ik het ook niet meer  :|

Met vriendelijke groet Richard.

lo

Je topic even naar het board "techniek" gehaald, mogelijk kunnen onze techneuten je nog verder helpen.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

Dan  is  IR zender en IR ontvanger goed. Want  sommige  functies  werken wel.
Zijn er misschien nog meer zenders  aanwezig  die  bepaalde  frequenties  blokkeren??

Misschien is  de  de  processor  die  de  IR  signalen verwerkt niet  helemaal goed.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jackflash

Nee, er is niets dat de IR signalen blokkeert, ik heb de IR ontvanger letterlijk voor de receiver staan. Zoals gezegd, andere functies werken wel, alleen de power en volume knoppen niet. Als ik met de betreffende afstandsbediening (rc101) direct voor de receiver ga staan in de hoofdruimte, werken de volume knoppen overigens wel. Dus het lijkt niet aan de knoppen zelf te liggen, ook niet aan de IR ontvanger / receiver. Lijkt meer iets van een instelling of zo te zijn. Ik heb de AB al eens gereset, maar zonder resultaat. Iemand nog tips? Zou al heel wat zijn als ik erachter kon komen in welk apparaat nu precies de oorzaak zit.

jowa

Is er iets in je randapparatuur veranderd de laatste tijd?
Dit kan impact hebben op de ontvangst van IR signalen.

Bij mij thuis produceert de Logitech SB Touch onbedoelt IR via z'n beeldscherm. Dit is zichtbaar in via m'n IR extender van Marmitec. Door het iets verplaatsen van de SB Toch heb ik dat probleem verholpen.
Ook een moderne TV kan dit effect geven.

Wel gek dat het alleen twee functies zijn.

jackflash

Hallo,
Even een kleine update hierover. Ik dacht dus dat het aan de afstandsbediening lag (van marantz), heb via ebay een nieuwe besteld. En wat denk je? Probleem blijft gewoon hetzelfde. Dus alle functies doen het, behalve volume en aan/uit knop. Toch eigenlijk wel de meest essentiele. Voor de rest heb ik werkelijk niets aan mijn set up veranderd. TV / DVD speler / IR receivers precies hetzelfde. Posities van de apparatuur ook hetzelfde.
Ik begrijp dit gewoon niet. Erg frustrerend.
Ligt dus niet aan de afstandbediening en de IR apparaatjes doen het ook gewoon (lijkt me niet dat een IR receiver niet werkt als je op een volumeknop drukt van de AB en wel werkt bij andere functies). Receiver vertoont verder ook geen enkel spoor van niet functioneren. Alles doet het gewoon zoals het zou moeten.
Nog iemand andere ideeen?