Hallo,
Sinds meer dan een jaar ben ik een zeer tevreden bezitter van een NA7004, welke ik vooral gebruik om mijn CD collectie (in .flac) af te spelen vanop een media server (WD Mybook Live). Dit heeft maandenlang probleemloos gewerkt, zonder de minste hapering.
Helaas, sinds enkele dagen hapert de NA7004 occasionneel (soms meermaals per minuut, soms één keer elke 5 à 10 minuten) bij het afspelen van een .flac komende van de media server. Het probleem manifesteert zich sinds ik de volgende wijzigingen in mijn configuratie heb aangebracht:
1) Vroeger waren de Marantz en de NAS beide rechtstreeks aangesloten op de router/switch (wired); nu zijn beide gekoppeld via een extra switch (100Mbps)
2) Ik heb een grote hoeveelheid data (foto's) op de NAS gezet.
Hoewel ik aanvankelijk dacht dat de switch het probleem was, blijkt dat niet direct zo te zijn. Na lang zoeken ontdekt dat er op de NAS een of ander proces draait dat die foto's indexeert en bewerkt, en met veel processortijd gaat lopen. De fotocollectie is ondertussen geïndexeerd, en het veeleisende proces is van de NAS verdwenen, maar het probleem is er nog steeds (hoewel de haperingen minder frequent geworden zijn).
Heeft er iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Voor alle duidelijkheid: het weer verwijderen van de switch lost het probleem dus niet op. Wat ik nog niet geprobeerd heb is de fotocollectie weer te verwijderen, maar dat zou niets meer mogen uitmaken, want het enige actieve proces op de NAS is de Twonky media server, net zoals voorheen.
Bij voorbaat dank voor alle tips/suggesties!
Groetjes,
Wim