Hoe de WAF soms in jouw voordeel kan werken/advies voor vloerstaanders

Gestart door Peter Kudelstaart, november 19, 2012, 19:30:32

Vorige topic - Volgende topic

Peter Kudelstaart

Hallo SmauG,

Ik heb contact opgenomen met Speaker & Co in Haarlem. Zij bevestigen dat de originele tweeter niet meer leverbaar is. Zij stellen de volgende vervanger voor: Audax TWO 25 A0 http://shop.speakerenco.nl/product_info.php?cPath=1_7&products_id=1072
Enig idee of deze goed bij het totaalplaatje past?

Groet Peter
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590
2: PM8003, Rotel CD11 Tribute, Wharfedale Diamond 11.2, Bluesound Node N100
3: Rotel A11, Panasonic DP-UB824, Wharfedale 12.3, Bluesound Node N100

SmauG

Ik acht speaker en co als zeer capabel en betrouwbaar. Dus afgaande op hun adviezen wel.
De impedantiekarakteristiek komt in ieder geval overeen in het belangrijkste gebied.
Echter is de SPL (gevoeligheid) 2db lager, waardoor de tonale balans van de luidspreker veranderd.

Hoe het totaal plaatje straks klinkt kun je op basis van de gegevens nu voorhanden niet zeggen.
Is de prijs van €34,- per stuk of per paar? En wat kost het repareren van je Peerless DT100 ?

Peter Kudelstaart

Reparatie van de bestaande tweeter is niet uitgesloten. Helaas heb ik de komende weken weinig tijd. Bij deze de belofte om te laten weten hoe het afgelopen is met mijn ongelukkige Driade's.

Groet Peter
1: Marantz 1060, Marantz 2220, Marantz 2225, Marantz 2015, Pro-ject USB DAC, B&W 606, Senn HD590

Marvin

Peter Kudelstaart

Geachte forumleden,

Zoals beloofd laat ik even weten hoe het afgelopen is met de reparatie van de Driade D70 luidsprekers. De vrijdag voor kerst ben ik naar Speaker en Co in Haarlem geweest. Ik ben geholpen door Titus Nissen. Een paar weken daarvoor had ik al per e-mail contact met hem gehad en hij had de Audax tweeters speciaal voor mij bewaard. De oude tweeter bleek niet meer te redden, dus er moesten nieuwe tweetersn. In een mum van tijd had hij de tweeters eruit gehaald, de woofers losgemaakt en geïnspecteerd en de nieuwe tweeters erin gezet. Daarna heeft hij nog even met een meetmicrofoon de geluidskarakteristiek gemeten. Alles was weer in orde. De reparatie koste 94 euro.

Speaker en Co verkoopt overigens zelfbouw luidsprekers, maar je kan er ook voor kiezen om ze kant en klaar te kopen. Onder het genot van een bakkie koffie hebben we nog even de standmounts beluisterd. Heel leuk om de ene luidspreker met de andere luidspreker te kunnen vergelijken met een druk op de knop. Hij heeft echt hele mooie spullen staan. Als ik nog eens een nieuw setje luidsprekers nodig heb, dan zal ik hier zeker gaan kijken.

Thuis heb ik de Driades aangesloten op mijn systeem in de slaapkamer. De Driades klinken helemaal niet verkeerd. In vergelijking met mijn B&W 686'en zijn ze neutraler: minder bas en minder sprankelend hoog. De tweeters moeten waarschijnlijk nog wel wat inspelen, dus ik kan nog niet zeggen aan welke ik de voorkeur geef.

Groet Peter