Geachte forumleden,
Zoals beloofd laat ik even weten hoe het afgelopen is met de reparatie van de Driade D70 luidsprekers. De vrijdag voor kerst ben ik naar Speaker en Co in Haarlem geweest. Ik ben geholpen door Titus Nissen. Een paar weken daarvoor had ik al per e-mail contact met hem gehad en hij had de Audax tweeters speciaal voor mij bewaard. De oude tweeter bleek niet meer te redden, dus er moesten nieuwe tweetersn. In een mum van tijd had hij de tweeters eruit gehaald, de woofers losgemaakt en geïnspecteerd en de nieuwe tweeters erin gezet. Daarna heeft hij nog even met een meetmicrofoon de geluidskarakteristiek gemeten. Alles was weer in orde. De reparatie koste 94 euro.
Speaker en Co verkoopt overigens zelfbouw luidsprekers, maar je kan er ook voor kiezen om ze kant en klaar te kopen. Onder het genot van een bakkie koffie hebben we nog even de standmounts beluisterd. Heel leuk om de ene luidspreker met de andere luidspreker te kunnen vergelijken met een druk op de knop. Hij heeft echt hele mooie spullen staan. Als ik nog eens een nieuw setje luidsprekers nodig heb, dan zal ik hier zeker gaan kijken.
Thuis heb ik de Driades aangesloten op mijn systeem in de slaapkamer. De Driades klinken helemaal niet verkeerd. In vergelijking met mijn B&W 686'en zijn ze neutraler: minder bas en minder sprankelend hoog. De tweeters moeten waarschijnlijk nog wel wat inspelen, dus ik kan nog niet zeggen aan welke ik de voorkeur geef.
Groet Peter