Huwelijk tussen SR7007 en Philips TV

Gestart door BenK, oktober 02, 2012, 08:45:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenK

Alles wat jij aangeeft is geprobeerd en de problemen blijven.
Het mooiste is Philips, Technorep en Marantz erkennen dat er veel problemen zijn tussen de nieuwe Philips tv's met de huidige software en dat het niet werkt, wat mij dan stoort is dat jij zonder enige kennis van zaken dan zegt dat het wel werkt, terwijl de heren technici 4 maanden alles geprobeerd hebben en het niet lukt. Mijn advies aan jou is dan ook als je er géén verstand (al denk je zelf van wel) van hebt reageer dan ook niet, je zet mogelijk nieuwe kopers op het verkeerde been.

Bas1957

Hallo allemaal

Ik heb sinds kort ook een Philips 46PFL8007/12 televisie aangesloten op een Marantz nr1602 en heb tot nu toe geen problemen kunnen ontdekken, maar heb de televisie ook nog maar 3 dagen.
Alleen wat ik me afvraag is of ik alles goed aangesloten heb, en ik lees in het topic van BenK iets over Cec/Easylink en ARC.
Even hoe ik alles aangesloten heb.
De HDMI uitgang van de nr 1602 heb ik aangesloten op de HDMI Ingang van de televisie, mijn Blue-Ray speler van Marantz UD 5005 heb ik aangesloten op de BD uitgang van de nr 1602, en het kastje van UPC Horizon heb ik aangesloten op de SAT uitgang van de nr1602.De blue-ray speler en het upc kastje heb ik ook aangesloten met een optische kabel voor het geluid.
Op mijn televisie heb ik 4 HDMI uitgangen, maar ik gebruik er maar 1, heb ik alles nu goed aangesloten of is het beter alle apparaten rechstreeks op mijn HDMI uitgangen van de televisie aan te sluiten.
En kan iemand mij ook op een eenvoudige manier uitleggen wat CEC/Easylink en ARC is, en wat hier de voordelen van zijn en hoe ik deze eventueel kan gebruiken.
Heb de hanleiding van de Marantz al diverse keren doorgelezen maar ik koom er eerlijk gezegd niet uit.
Ik hoop dat ik mijn vraag goed uitgelegd heb en dat er een Marantz fan mij kan uitleggen hoe ik zoveel mogelijk gebruik kan maken van de mogelijkheden van mijn Marantz nr 1602 waar ik wel super tevreden mee ben


Mvgr.

Bas

JohnWx

Citaat van: BenK op december 30, 2012, 08:39:50
Alles wat jij aangeeft is geprobeerd en de problemen blijven.
Het mooiste is Philips, Technorep en Marantz erkennen dat er veel problemen zijn tussen de nieuwe Philips tv's met de huidige software en dat het niet werkt, wat mij dan stoort is dat jij zonder enige kennis van zaken dan zegt dat het wel werkt, terwijl de heren technici 4 maanden alles geprobeerd hebben en het niet lukt. Mijn advies aan jou is dan ook als je er géén verstand (al denk je zelf van wel) van hebt reageer dan ook niet, je zet mogelijk nieuwe kopers op het verkeerde been.

ik heb het wel vaker gelezen dat een bepaalde serie niet goed met elkaar ging werken, is ook een bericht van Philips uit gegaan staat op HT forum daar is meer over dit probleem te vinden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dutchmuscle

Citaat van: Bas1957 op december 30, 2012, 11:59:04
Hallo allemaal

Ik heb sinds kort ook een Philips 46PFL8007/12 televisie aangesloten op een Marantz nr1602 en heb tot nu toe geen problemen kunnen ontdekken, maar heb de televisie ook nog maar 3 dagen.
Alleen wat ik me afvraag is of ik alles goed aangesloten heb, en ik lees in het topic van BenK iets over Cec/Easylink en ARC.
Even hoe ik alles aangesloten heb.
De HDMI uitgang van de nr 1602 heb ik aangesloten op de HDMI Ingang van de televisie, mijn Blue-Ray speler van Marantz UD 5005 heb ik aangesloten op de BD uitgang van de nr 1602, en het kastje van UPC Horizon heb ik aangesloten op de SAT uitgang van de nr1602.De blue-ray speler en het upc kastje heb ik ook aangesloten met een optische kabel voor het geluid.
Op mijn televisie heb ik 4 HDMI uitgangen, maar ik gebruik er maar 1, heb ik alles nu goed aangesloten of is het beter alle apparaten rechstreeks op mijn HDMI uitgangen van de televisie aan te sluiten.
En kan iemand mij ook op een eenvoudige manier uitleggen wat CEC/Easylink en ARC is, en wat hier de voordelen van zijn en hoe ik deze eventueel kan gebruiken.
Heb de hanleiding van de Marantz al diverse keren doorgelezen maar ik koom er eerlijk gezegd niet uit.
Ik hoop dat ik mijn vraag goed uitgelegd heb en dat er een Marantz fan mij kan uitleggen hoe ik zoveel mogelijk gebruik kan maken van de mogelijkheden van mijn Marantz nr 1602 waar ik wel super tevreden mee ben


Mvgr.

Bas

Ik Ken de uit en ingangen niet van de nr 1602.
Maar als het kan 1 hdmi kabel van je tv naar je 1602 de arc als ie die heeft.
En de rest van de aparaten op je nr1602.
Dus maar 1 kabel op je tv en de rest via je versterker/receiver.

Stadium III

Ff voor de duidelijkheid hierin

Je kunt alle apparaten met enkel HDMI aansluiten hierin ben je wel verplicht om altijd de reciever aan te hebben
De optie de Vlearmoes aangeeft om met HDMI en optisch te werken kan zeker maar daarin moet je meer kabeks trekken en kun je eventueel met lipsync probleem komen te zitten

Verder kun je altijd van uit een reciever met ee HDMI kabel naar de tv gaan en dat is genoeg deze kun je op een HDMI ingang zetten met ARC

Verder alle bronnen aansluiten op de reciever en goed instellen en dan ben je klaar

Problemen met ARC en andere HMDI hulpjes kunnen altijd voorkomen en mijn advies hierin is om deze altijd uit te zetten

Wil je ze gebruiken kan maar dan kunnen er problemen optreden

Mijn advies is ook meestal alles via HMDI naar de reciever en de reciever alles laten verwerken
ARC is goed te gebruiken als je een tuner in de TV hebt zo niet kun je die ook uitzetten
Nadeel hierin is dat de reciever dan ook aan moet staan om alles door te geven en geluid weer te geven

Verder huwelijk tussen toestellen en recievers kan ik niks over zeggen
Wat ik weet is dat Sharp ,Panasonic,Samsung,LG meestal probleemloos zijn

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bas1957

#20
Hallo StadiumIII

Bedankt voor je uitleg hoe ik mijn tv aan moet sluiten op mijn Matantz nr1603.
Zoals jij het me uitlegt zo heb ik het nu ook aangesloten, maar ik wil liever ook televisie kijken zonder de nr 1603 aan te zetten, dus gewoon het geluid via de speakers van de televisie,alleen als er b.v een muziekprogramma op tv is wil ik wel graag mijn reciever bij kunnen zetten, hoe moet ik het dan aansluiten.
Moet ik dan gewoon alle HDMI kabels op de tv aansluiten, en voor het geluid de tv verbinden met de reciever ?
En dan nog even een vraagje over ARC wat is dit, heb hier iets van gelezen in mijn handleiding vann de nr1602,  maar wat is het precies, en hoe moet ik dit gebruiken

Gr

Bas

Dutchmuscle

Arc geeft je de mogelijkheid om het menu van je receiver op je tv te zien, en zo ook kunt bedienen met de afstandsbediening.

Stadium III

Audio return channel

Geeft mogenlijlheid als je een tuner in de tv hebt om het geluid dan via de tv over HDMI naar de receiver te brengen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Zoldar

 stupid

doe ik ook. er is geen reden om alles over hdmi aan te sluiten voor TV. Beeld kan direct naar de tv en geluid komt nooit boven 5.1 DD uit (alleen de hd codecs kunnen alleen over hdmi).
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden