Welke keuze?

Gestart door Datejust, december 10, 2012, 20:10:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Cornelis1921

Ga je voor "simpel" stereo, neem dan de PM7004. Hoewel niet voldoende voorbereidt op eventueel streamen van muziek. Maar hou je van klassieke muziek én van plaatjes draaien, dan heb je hier voorlopig genoeg aan.
Ook ik ben groot liefhebber van klassieke muziek en ga mede daardoor, als het even kan, niet over op streaming. Ook omdat jazz en de metal/rock waar ik van hou van dezelfde orde is, tamelijk obscure labels. En van een cloud moet ik al helemaal niets hebben, omdat een vreemde dan mijn bestanden gaat beheren puke: baas in eigen fonotheek!
De toekomst zal het uiteindelijk wel uitwijzen wat qua investering de meest verstandige beslissing zal blijken te zijn geweest, vooralsnog spreken we hier over een investering voor de komende 10 jaar.

En voordat ik helemaal doorraas: Nog van harte welkom hier. Veel gezelligheid en wijsheid toegewenst.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Maurice op december 10, 2012, 22:07:31
Een leuke Rotel voorversterker kopen, aangezien je speakers toch actief zijn ( ik ga ervan uit dat ze via een pre-out gevoed worden?). Later een leuke Rotel eind erbij indien je passieve speakers hebt gekocht.

(zei ik dit echt op mijn marantforum?)
Pas maar op, er is anders zo een "coupe de forum" in voorbereiding. They take no prisoners. :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Niber

Citaat van: Maurice op december 10, 2012, 22:07:31
Een leuke Rotel voorversterker kopen, aangezien je speakers toch actief zijn ( ik ga ervan uit dat ze via een pre-out gevoed worden?). Later een leuke Rotel eind erbij indien je passieve speakers hebt gekocht.

(zei ik dit echt op mijn marantforum?)

Goed advies van onze "opperbaas".
Vorige heb ik mezelf nog lopen verbazen over een Rotel voor en eind-combinatie.
Zowel qua uiterlijk als klank! Ik heb alleen geen idee meer welke speakers er op aangesloten stonden.
Geloof dat de beste man dealer van Dynaudio en B&W is. Zeker weten doe ik het niet... (WimPeu, weet jij het misschien? Gaat om dat zaakje/hoekje naast/achter de cd-winkel in vanderveen.)
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op december 11, 2012, 11:09:34
Goed advies van onze "opperbaas".
Vorige heb ik mezelf nog lopen verbazen over een Rotel voor en eind-combinatie.
Zowel qua uiterlijk als klank! Ik heb alleen geen idee meer welke speakers er op aangesloten stonden.
Geloof dat de beste man dealer van Dynaudio en B&W is. Zeker weten doe ik het niet... (WimPeu, weet jij het misschien? Gaat om dat zaakje/hoekje naast/achter de cd-winkel in vanderveen.)

of een Emotiva voorversterker met alles erop en eraan


http://shop.emotiva.com/collections/processors
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Faxe

Citaat van: Niber op december 11, 2012, 11:09:34
Goed advies van onze "opperbaas".
Vorige heb ik mezelf nog lopen verbazen over een Rotel voor en eind-combinatie.
Zowel qua uiterlijk als klank! Ik heb alleen geen idee meer welke speakers er op aangesloten stonden.
Geloof dat de beste man dealer van Dynaudio en B&W is. Zeker weten doe ik het niet... (WimPeu, weet jij het misschien? Gaat om dat zaakje/hoekje naast/achter de cd-winkel in vanderveen.)


Die verkopen inderdaad onder andere B&W en Dynaudio.

Eip

Citaat van: Niber op december 10, 2012, 21:03:19
Met alle ontwikkelingen is een SR juist enorm snel gedateerd...

Behalve als ze eens in de zoveel tijd, een software update aanbieden, dan is ie weer helemaal bij de tijd.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

spekkie99

Bepaal eerst je prio voor stereo of surround!

De PM7004 heeft de mogelijheid van power in, daar kan je later bijv de frontkanalen van je surround binnen laten komen en direct, zonder klank- en volume regeling, naar de eindversterkers van je 7004 voeren.

Maar alleen een PRE is natuurlijk genoeg voor je actieve B&O's.