AV8801/AV7701 twee subwoofers stereo?

Gestart door mvs0, december 26, 2012, 08:28:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvs0

Ik overweeg een systeem te bouwen met twee subs die netjes in stereo worden opgesteld bij de front L/R speakers.
Ik kan nergens vinden in de documentatie van Marantz of bij gebruik van twee subwoofers (SW1 SW2) deze ook netjes stereo worden aan gestuurd, m.a.w: krijgt de SW1 de signalen onder de crossover frequentie van het Links kanaal en SW2 die van Rechts? Of wordt er een mono mix gemaakt voor het sub signaal en wordt dat vervolgens naar beide speakers gestuurd?

Ik ben benieuwd of iemand dit weet of al een keer heeft getest op een receiver met twee sub uitgangen.

Al vast bedankt!

Marinus

Stadium III

Het is een monomix
Dit omdat met inmeten de crossovers bebaald worden en dan de rest naar de subwoofer word gestuurd

Je zou de SW uitgang kunnen uitzetten en dan L & R pre out kunnen pakken dan wel
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

mvs0

Citaat van: Stadium III op december 26, 2012, 10:54:11
Het is een monomix
Dit omdat met inmeten de crossovers bebaald worden en dan de rest naar de subwoofer word gestuurd

Je zou de SW uitgang kunnen uitzetten en dan L & R pre out kunnen pakken dan wel

Bedankt voor je antwoord!

Dat is wel jammer dat dit niet zo gedaan wordt. Lijkt me voor Marantz niet echt moeilijk om dit in het design toe te voegen.
Ik kan inderdaad de subs via L&R laten lopen maar dat betekend ook dat L&R via de crossover die in de subs zitten moeten lopen, en dat is niet echt optimaal.
Ik ga eens verder zoeken of er een receiver bestaat die wel L/R subs kan aansturen..

Marinus

Vlearmoes

Je kan ze ook high-level aansturen als het active subs zijn.

Iets moeilijker af te stellen   maar prima te doen  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v