mogelijk 6 ohm en 8 ohm op verschillende kanalen + hoeveel wat op 6 ohm?

Gestart door Pieter85, december 25, 2012, 14:57:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pieter85

Hallo,

ik heb 2 vragen:

Vraag 1:
Is het mogelijk bij receivers (en dan specifiek de SR5007 van Marantz uiteraard), om op tegelijk bijvoorbeeld de front kanalen 6 ohm speakers te draaien en op de rear + center kanalen 8 ohm speakers te draaien?

Vraag 2:
Weet iemand hoe ik erachter kom hoeveel watt de Marantz SR5007 geeft op 6 ohm?
In de te downloaden handleiding staat wel dat deze op 6 ohm draait, echter kan ik nergens vinden hoeveel watt de versterker dan geeft op nominaal vermogen.

link receiver: http://www.marantz.nl/nl/Products/Pages/ProductDetails.aspx?CatId=HomeTheatre&SubCatId=AVReceiver&ProductId=SR5007

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Bedankt alvast!!
Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp

Maus

Aan de hoeveelheid watt's(met dubbelT) heb je niet zoveel. De hoeveelheid ohm's moet je wel in de gaten houden, die mag niet te laag worden. Staat het niet achterop hoeveel ohm je minimaal per speaker moet hebben?

Maus

Bladzijde 80 van de gebruiksaanwijzing: Luidsprekerimpedantie 6-8ohm. Geen probleem dus :)

Pieter85

Dat had ik idd al gezien dat 6 ohm mogelijk is maar kun je ook frontspeakers van 6 ohm op de frontkanalen aansluiten tegelijk met 8 ohm speakers op de rearkanalen??
Marantz SR7010 - UD5007 | Monitor Audio Silver RX6 - Silver RX1 - Gold GXW15 | In-akustik LS-602 |  Oehlbach Speaker Wire - NF Sub | AudioQuest Forest HDMI | Libratone Classic Zipp - New Zipp

Janver

Citaat van: Pieter85 op december 25, 2012, 16:18:46
Dat had ik idd al gezien dat 6 ohm mogelijk is maar kun je ook frontspeakers van 6 ohm op de frontkanalen aansluiten tegelijk met 8 ohm speakers op de rearkanalen??

Ja hoor! Helemaal geen probleem. Het zijn verschillende eindversterkers en zelfs indien het niet was, zou het geen pobleem zijn!
Hier kan uw reclame staan!

QuattroNL

Wat Jan zegt: in je receiver zijn het verschillende versterkers die je kanalen aansturen.
Mijn fronts zijn 4ohm en m'n rears 8. En Audyssey regelt het wel bij bij de meting  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Stadium III

 stupid
Citaat van: QuattroNL op december 25, 2012, 16:30:45
Wat Jan zegt: in je receiver zijn het verschillende versterkers die je kanalen aansturen.
Mijn fronts zijn 4ohm en m'n rears 8. En Audyssey regelt het wel bij bij de meting  8-)
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4