SR5006: probleem na update met extreem volume airplay!

Gestart door JorisB, december 17, 2012, 22:42:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JorisB

Hi all,
Leuk om tussen andere Marantz liefhebbers te vertoeven. Heb sinds twee maanden de sr5006 en ben zeer gelukkig met de kwaliteit van dit apparaat, heerlijk geluid en tiptop alles via netwerk te streamen en te bedienen (deremote app+1)

Recentelijk kwamen er echter wat problemen met airplay naar boven (bevriezen bij afspelen) dus het leek mij een goed idee om de laatste firmware weer te pakken. Echter: zojuist probeer ik via Spotify een muziekje aan te slingeren en dat speelt vervolgens op MAXIMAAAL volume, auw.

Verolgens leek het lek te zitten in de Spotify software waar het volume (spontaan) maximaal stond, dat -eenmaal bekomen van de schrik- bijgesteld, nieuwe poging: weer volle bak!!

Tussendoor VTuner internet radio gespeeld: niks aan de hand.
Weet iemand wat hier speelt?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!
Joris

Marvin

Geen idee, wel is het een beetje duidelijk aan het worden dat AirPlay en Marantz geen geboren vrienden zijn.


--Verstuurd zonder netwerk--

JorisB

Jammerlijk, airplay staat voor mij inmiddels centraal in de muziekbeleving.
Derhalve inmiddels een work around gevonden:
1. max volume receiver op -20db gezet, scheelt al te heftige klappen
2. Bij inschakelen airplay start ik met zone 2, die heeft er geen last van, vervolgens schakel ik om naar main zone, geen centje pijn. (probleem zit waarschijnlijk in directe koppeling volume iOs device met receiver waar in de main zone  sprake van is)
In dit geval past de gebruiker zich aan aan de techniek, maar op de WAFactor scoort Marantz hier duidelijke minpunten...

Marvin

Wat ik me wel vaak afvraag wat je dan via AirPlay luistert, dat wat ik van m'n iPhone zou willen luisteren is een behoorlijk gecomprimeerd mp3'tje.
Leuk voor even wat te laten horen, maar verder??
Gewoon een vraag hoor....


--Verstuurd zonder netwerk--

harteman

Ongecomprimeerde FLAC bestanden op mijn NAS......

Groet,
Harteman

Marvin

Maar die is zonder AirPlay toch ook gewoon aangesloten?

Zelf draai alles via de pc en bedien die met m'n iPhone.


Maar goed, je probleem is met mijn geleuter natuurlijk niet opgelost... :-D


--Verstuurd zonder netwerk--

JorisB

Hi Marvin,
Eigenlijk gebruik ik Airplay vrnl. voor Spotify, daarbij heb je van 96 tot 320 kbits/s aan kwaliteit als premium klant, klinkt eigenlijk heel goed via Airplay, wat een 44khz stereo signaal doorgeeft. Van HD audio mag je daarmee niet spreken maar vergelijkbaar met cd kwaliteit is het naar mijn idee zeker.

Prettige daarbij is dat je een oneindige stroom aan muziek hebt, toch wat soepeler allemaal dan geklooi met FLACS en Nassen, maar da's een kwestie van voorkeur en prioriteiten

Marvin