Hulp bij keuze nodig: ud7007

Gestart door Herrie, december 02, 2012, 22:17:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herrie

Wie kan mij helpen:

Wat speelt beter, de nieuwe ud7007 of een sa15s1 ????

Let wel, als sacd speler naar een pm versterker

Ben benieuwd of de nieuwste ontwikkeling de sa15 ingehaald heeft.....


Marantz 81

Apparaten hebben beide een ander doeleinde , UD kun je alles mee en klinkt het voor de meeste mensen die cd,s willen draaien in stereo goed genoeg , een SA15 is alleen ontwikkeld voor een mooie stereo/muziek weergave

WilliamB

Ik heb zelf de UD5007 en de SA15s1. De UD gebruik ik voor film`s en de SA voor cd`s.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Niber

Welke PM met welke luidsprekers?

Puur op gevoel zou ik zeggen de SA15s1. Je gaat er toch alleen cd's mee draaien blijkbaar en die is nog goedkoper ook...(500 - 650 euro tweedehands).
Al denk ik dat je de UD7007 ook niet moet onderschatten...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

Citaat van: Niber op december 02, 2012, 22:46:45
Welke PM met welke luidsprekers?

Puur op gevoel zou ik zeggen de SA15s1. Je gaat er toch alleen cd's mee draaien blijkbaar en die is nog goedkoper ook...(500 - 650 euro tweedehands).
Al denk ik dat je de UD7007 ook niet moet onderschatten...

tis of choclade met slagroom of vanille met slagroom beide lekker
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pameijer

1. wbrands gebruikt de SA voor CD's, de reden hoogstwaarschijnlijk dat dat mooier klinkt.
2. De SA heeft een beter en steviger loopwerk dan een UD.
3. De SA zal (als je hem 2e-hands koopt) veel beter zijn waarde behouden. Een UD is over een jaar nieuw in prijs gehalveerd...
4. De SA heeft een luxere uitstraling.
5. De SA speelt geen DVD's, BR's etc.

Ik zou voor de SA15S1 gaan  :yes:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Herrie

Bedankt voor jullie recties,
Voor de volledigheid:
Ik heb de set pm15s1 en sa15s1
Audio physic scorpio  notworthy

Na vanalles geprobeerd te hebben in allerlij combi,s....

Ik wil dit uitbreiden met home cinema , blue ray 3d....

Ik hoor dat de ud niet beter is in het afspelen van sacd,s dan de sa15s1...

Ik dacht een apparaat uit te sparen  stupid

WilliamB

De SA15s1 heb ik ook net gekocht en ik vind deze SUPER.

Maar jij zoekt nog een Blu-ray! Is dan de Sony PS3 geen optie ?  ( spelletjes )

Veel succes verder met je zoektocht. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cobraatje

De Sony PS3 geeft minder beeld en geluid dan de betere blu ray spelers. Als combinatie apparaat is de PS3 natuurlijk onverslaanbaar.

Activa

Ik heb zelf de UD 7007 en fijn apparaat, keuze is ingegeven door het feit dat ik maar één toestel wou dat zowat alles moest kunnen. Geluid is erg goed, beeld is waauuw.......
Toch denk ik dat een SA15s1 als c.d.speler net ietsje beter is en meer gebruiksgemak heeft. Aan de UD zitten een paar dingen die wat minder zijn, langere inleestijd, geen rechtsreekse toegeng tot een gekozen nummer voordat hij speelt (dus eerst play drukken en dan b.v. Nr 9 selecteren)......
Ben je in de mogelijkheid en heb je de plaats neem beiden  :-D, Wil je echt maar één toestel en een fantastische B.R.-speler (ook 3D is geweldig) en een fijne SACD speler, kan je leven met een paar eigenaardigheden eigen aan een universele speler dan kan je niet om de 7007 heen.

Herrie

Ik de ud7007 besteld  :-D

Als alles staat kan ik hem vergelijken met de sa15.  :roll:
Ik ben benieuwd


Cobraatje

De UD7007 vergeleken met de Oppo93.
Qua geluid wint de Ud7007 het; betere soundstage, voller en muzikaler geluid.
Qua beeld wint de Oppo het; meer rust in het beeld, vooral bij overzichtsshots en snelle camerawisselingen.
Inmiddels uitgevonden dat het beeldprobleem bij de UD7007 een softwareprobleem is, waar een update(Marantz Japan werkt aan een oplossing) voor komt. Daarom besloten om de UD7007 te houden.
Vind het wel Marantz onwaardig dat zij bij speler in de klasse zoals de UD7007, de zaken niet voor elkaar hebben.

Activa

Beeldproblemen? zelf nog geen echte problemen gezien, misschien zijn mijn ogen of TV (Sony 46 Hx 850)minder goed als de jouwe. En van waar heb je de info dat het een softwareprobleem zou zijn en Marantz aan een oplossing werkt? Ik vind de speler net goed met snelle beelden zelfs in 3D dus kan je hier misschien een beetje duidelijker zijn wat je ondervindt en of je hier nog ergens info hebt over opgepikt.
De 7007 is recent ook getest door What-hifi en kreeg een 5-sterrenrating en daar geen opmerkingen aangaande de beeldkwaliteit, tegendeel zelfs. Wel als negatief punt dat de speler nogal  traag op de  afstandsbediening reageert en de toetsen geen achtergrondverlichting hebben. Vooral dat die wat trage reacties vind ik ook wel wat storend.

Voor test: http://www.whathifi.com/review/ud7007

Cobraatje

Citaat van: Activa op december 17, 2012, 11:58:52
Beeldproblemen? zelf nog geen echte problemen gezien, misschien zijn mijn ogen of TV (Sony 46 Hx 850)minder goed als de jouwe. En van waar heb je de info dat het een softwareprobleem zou zijn en Marantz aan een oplossing werkt? Ik vind de speler net goed met snelle beelden zelfs in 3D dus kan je hier misschien een beetje duidelijker zijn wat je ondervindt en of je hier nog ergens info hebt over opgepikt.
De 7007 is recent ook getest door What-hifi en kreeg een 5-sterrenrating en daar geen opmerkingen aangaande de beeldkwaliteit, tegendeel zelfs. Wel als negatief punt dat de speler nogal  traag op de  afstandsbediening reageert en de toetsen geen achtergrondverlichting hebben. Vooral dat die wat trage reacties vind ik ook wel wat storend.

Voor test: http://www.whathifi.com/review/ud7007

Normaal gesproken zie ik niet veel beeldverschil tussen blu ray spelers met blu rays.
Ik heb eerst een film die ik goed ken, Constantine, gekeken met de Marantz UD7007. Ik zag/voelde dat het beeld anders/minder was. Toen ik dezelfde film in de Oppo 93 stopte zag ik verschil. Het beeld via de Marantz was onrustiger en minder natuurgetrouw. Daarna via een film die ik dubbel heb, Push, opgezet en binnen 2 seconden kunnen schakelen tussen de Marantz en Oppo en het verschil was duidelijk. De verschillen zijn niet wereldschokkend, maar wel duidelijk aanwezig.
Mijn bron bevindt zich in Duitsland en deze heeft de beeldproblemen gemeldt en persoonlijk contact gehad met Marantz Japan.
Ik weet dat de UD7007 zowel in Duitsland als Engeland, juichende reviews krijgt ook voor beeldkwaliteit en voor mij is dat weer het bewijs dat je (zakelijke) reviews met een grote korrel zout moet nemen. Of de reviewers zijn niet geschikt voor hun vak of er spelen zakelijke belangen.