MA Radius 270hd icm Marantz

Gestart door Carlo, april 08, 2012, 13:25:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Carlo

Beste Marantzliefhebbers,

Bij mij zijn gisteren door Hobo hihi uit Alphen a/d Rijn 2 mooie zwarte 270hd's van Monitor Audio afgeleverd. Nu beschik ik nog over de Marantz SR7300, maar deze wil ik op korte termijn gaan vervangen door een nieuwe. Daarbij twijfel ik erg tussen de 5006 en de 6006.

Kunnen jullie mij hierin adviseren? Ik luister zowel muziek als kijk ook graag films. Momenteel heb ik nog geen surround. Dit zal later worden gevormd met de radius 90hd (2x) en de radius centre 180hd. Als sub denk ik aan de Rel T5.

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Oja, ik wil naast de receiver de UD7006 gaan kopen.

Vrgr.
Carlo

Stadium III

Hoi Carlo
Heb je zelf al gezocht naar de verschillen tussen de 5006 en 6006 ?

Verder staat er denk ik voor een volle week leesvoer op het forum waar je veel vragen kunt uithalen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Carlo

Citaat van: Stadium III op april 08, 2012, 13:57:39
Hoi Carlo
Heb je zelf al gezocht naar de verschillen tussen de 5006 en 6006 ?

Verder staat er denk ik voor een volle week leesvoer op het forum waar je veel vragen kunt uithalen

Inderdaad had ik zelf ook al wat gevonden,  :-D maar ik was benieuwd of er forumleden zijn die wellicht dezelfde speakers hebben en hun ervaringen kunnen delen.
En, ik geloof graag dat er veel op het forum te vinden is, maar het ontbreekt mij veelal aan de tijd om hierin te duiken  :-(. 2 kleine kinderen en ik zit al dagelijks achter zo'n computerscherm, waardoor ik 's avonds me er niet makkelijk toe kan zetten om weer achter dat ding te kruipen.  :gaap: :gaap:

Heb jij misschien enkele snelle links? hello

Vrgr.
Carlo


still life

paar snelle tips:
* die speakers zijn geen probleem voor de SR6006
* de UD5005 zal ruim volstaan op deze set (kost de helft v/d UD7006)
* met die besparing kun je meteen a/d surrounds

:-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Peerke82

Citaat van: Carlo op april 08, 2012, 13:25:24
Beste Marantzliefhebbers,

Bij mij zijn gisteren door Hobo hihi uit Alphen a/d Rijn 2 mooie zwarte 270hd's van Monitor Audio afgeleverd. Nu beschik ik nog over de Marantz SR7300, maar deze wil ik op korte termijn gaan vervangen door een nieuwe. Daarbij twijfel ik erg tussen de 5006 en de 6006.

Kunnen jullie mij hierin adviseren? Ik luister zowel muziek als kijk ook graag films. Momenteel heb ik nog geen surround. Dit zal later worden gevormd met de radius 90hd (2x) en de radius centre 180hd. Als sub denk ik aan de Rel T5.

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Oja, ik wil naast de receiver de UD7006 gaan kopen.

Vrgr.
Carlo

Hoi Carlo,
Je bericht hierboven is al wat ouder, maar hopelijk kun je mijn vraag nog beantwoorden. Ik heb net dezelfde radius 270HD front speakers gekocht + een Rel T7. Nu raad REL aan om deze aan te sluiten op de front speaker aansluitingen van de Marantz en de speakers op "large" te zetten.
Heb je dit al geprobeerd, en hoe houden de relatief kleine front speakers zich op de "large" setting?

Bedankt!

Marnic


Hoi, ik heb ook de Radius 270HD enkel dan icm een RelT5. Ik heb zowel high level input als de .1/LFE input in gebruik. Mijn front speakers heb ik in de Marantz inderdaad op Large staan. Mijn ervaring is wel dat het behoorlijk wat tijd kost alvorens je de crossover en het level voor de high level input goed hebt staan. Eenmaal goed ingesteld klinkt de combi super goed (vind ik).

Peerke82

Citaat van: Marnic op december 13, 2012, 12:15:38
Hoi, ik heb ook de Radius 270HD enkel dan icm een RelT5. Ik heb zowel high level input als de .1/LFE input in gebruik. Mijn front speakers heb ik in de Marantz inderdaad op Large staan. Mijn ervaring is wel dat het behoorlijk wat tijd kost alvorens je de crossover en het level voor de high level input goed hebt staan. Eenmaal goed ingesteld klinkt de combi super goed (vind ik).

Bedankt! Ik was zelf bang dat de 270's het laag niet aankonden bij "large" OF dat de subwoofer het laag onder de gezette crossover niet meenam.

Kun je aub delen hoe jij de settings hebt staan (bass management op MIX / cross over in de marantz front speakers op 80 / cross over op de rel)?

Alvast bedankt voor de hulp!!