een nieuwe UD7006 of toch een cd speler?

Gestart door g-love and special sauce, november 01, 2012, 09:21:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g-love and special sauce

even schetsen:

ik heb een PM KI Pearl Lite versterker icm een Sony QS SCD-XB790 cd speler en B&W CM9 luidsprekers.
Ik heb ook een Philips blu-ray speler (BDP7500MKII) en een Philips 8000 serie (+-2y oud).

De cd speler begint regelmatig te makeren, heeft ook ruim zijn dienst gedaan (tss 15 en 20y).

Nu twijfel ik om de cd speler te vervangen door een Marantz cd speler.
Dus ben ik wat gaan rondkijken en ik kom uit op de UD7006 welke ik kan aankopen aan 559€.
Dat lijkt me een zeer gunstige prijs. Dan kan ik gelijk ook mijn Blu ray speler vervangen (is mijn vrouw ook weer tevreden).

is dit een goede keuze? Of raden jullie een pure cd speler aan?
Ik speel heel veel cd's af en kijk regelmatig naar blu-ray's. Streamen doe ik momenteel niet, maar wat niet is, kan nog komen....

Graag jullie tips, advies...

Thanks,

Stijn.

JohnWx

Citaat van: g-love and special sauce op november 01, 2012, 09:21:21
even schetsen:

ik heb een PM KI Pearl Lite versterker icm een Sony QS SCD-XB790 cd speler en B&W CM9 luidsprekers.
Ik heb ook een Philips blu-ray speler (BDP7500MKII) en een Philips 8000 serie (+-2y oud).

De cd speler begint regelmatig te makeren, heeft ook ruim zijn dienst gedaan (tss 15 en 20y).

Nu twijfel ik om de cd speler te vervangen door een Marantz cd speler.
Dus ben ik wat gaan rondkijken en ik kom uit op de UD7006 welke ik kan aankopen aan 559€.
Dat lijkt me een zeer gunstige prijs. Dan kan ik gelijk ook mijn Blu ray speler vervangen (is mijn vrouw ook weer tevreden).

is dit een goede keuze? Of raden jullie een pure cd speler aan?
Ik speel heel veel cd's af en kijk regelmatig naar blu-ray's. Streamen doe ik momenteel niet, maar wat niet is, kan nog komen....

Graag jullie tips, advies...

Thanks,

Stijn.

Volgens mij Stijn heb je voor dat geld een hele mooie speler die alles aan kan
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Activa

Zoals John Wx reeds zei voor dat geld heb je een prachtig toestel met de UD7006.
Ik zou niet twijfelen, weet wel dat er ook een paar nadeeltjes zijn aan een universele speler zoals de wat langere inleestijd na het plaatsen van een schijf, en een in mijn ogen wat lastigere bediening als een simpele cd-speler. Maar laat je daar vooral niet door afschrikken, het weegt mijn inziens helemaal niet op tegen  de voordelen.
En ik vermoed dat de B.R. kwaliteit van de Marantz toch nog net een fractie beter gaat zijn als die van je huidige Philips (in Whathifi Philips ****, Marantz *****), dus das ook weer meegenomen.

g-love and special sauce

de ud 7006 staat hier nu een maandje en ben er super tevreden over!
prachtig geluid icm mijn b&w cm9's en wat een beeld !!!!
een aanrader en thanks voor het advies eerder in dit topic!!! HB

JohnWx

Citaat van: g-love and special sauce op december 15, 2012, 10:40:38
de ud 7006 staat hier nu een maandje en ben er super tevreden over!
prachtig geluid icm mijn b&w cm9's en wat een beeld !!!!
een aanrader en thanks voor het advies eerder in dit topic!!! HB

Meen je dat heb je echt zo een prul gekocht  :schater: 


Nee hoor veel luister en kijk plezier MOOI DING
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

g-love and special sauce

Citaat van: John Wx op december 15, 2012, 10:47:48
Meen je dat heb je echt zo een prul gekocht  :schater: 


Nee hoor veel luister en kijk plezier MOOI DING


hahaha!! thanks  :-) 8-)

Cornelis1921

Citaat van: g-love and special sauce op december 15, 2012, 10:40:38
de ud 7006 staat hier nu een maandje en ben er super tevreden over!
prachtig geluid icm mijn b&w cm9's en wat een beeld !!!!
een aanrader en thanks voor het advies eerder in dit topic!!! HB
Wat leuk om te lezen. Nog van harte en nog veel luister- en kijkplezier. byebye Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *