Sr6006 Hdmi aansluitingen. / Rel t5

Gestart door jeffreyst, december 09, 2012, 16:37:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jeffreyst

Hallo , ik heb nu 1 maand de marantz sr6006 in gebruik.


Nu wil ik een multimedia pc gaan bouwen , en via de pc zowel muziek , als films gaan afspelen.

Is dit trouwens aan te raden ? of is het geluid en beeld beter via een standalone blue-ray speler ?


Maar goed voordat ik dit wil gaat doen , wou ik me pc die ik nu heb eens gaan aansluiten op de sr6006 .

Mijn pc heeft een hdmi uitgang. deze heb ik op de ingang van de sr6006 aangesloten op BD ingang 1. *ook anderen getest

Ik krijg op geen 1 manier beeld op mijn tv , ik heb de tv ook rechtstreeks op de pc geprobeert , maar ook geen beeld. , via de pc heb ik wel een keer de tv "gezien" er staat dan samsung tv. maar op de tv zelf herkent hij niks ,


Ik heb het volgende nu aangesloten :

ARC 1 van marantz gaat naar ARC van de samsung ue40s8000 led tv

setup van de marantz krijg ik zo ie zo te zien op de tv, dus hdmi verbinding is er.

maar sluit ik nu mijn pc of op de tv  , of op de marantz aan . ik krijg geen beeld.


en wat kan ik nu met dat ARC doen ?

hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

ik zal van de week eens een dvd speler van iemand lenen met hdmi , even bekijken of ik dat wel beeld krijgt.

type hdmi kabel die ik heb gebruikt : HDMI High speed with ethernet , darkgrey 2.0 m , van www.in-akustik.de


Nog een anderen vraag.

Ik heb een rel t-5 subwoofer.

Die heb ik op 2 manieren aangesloten

- 1 dat ik 2x + en 1x - bij me front aansluit
- 1 met een aparte kabel op de LFE ingang deze zit op de marantz op de SW-1 uitgang.


Subwoofer draait zo ie zo mee. , alleen heb ik het idee dat hij nu alleen mee draait met de High level ingang

Of draait de LFE alleen mee met films ? , via de tv uitzendingen in ieder geval niet , want trek ik die stekker los, heb ik alsnog geluid uit de sub.

Gr


Vlearmoes

Heb je de ingang ,van de pc, toegewezen in het menu marantz ???

LFE idd alleen bij een 5.1 soundtrack  of je moet de speakers op small zetten.
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Marvin

#2
Die sub doet met tv in stereo mee met je fronts en als dat een 5.1 signaal is doet hij het als .1 sub en speelt dus het lfe signaal.
Of hij het ook tegelijk doet weet ik eigenlijk niet, heb het zelf nooit zo aangesloten gehad.
En ik heb geen T5.

Een speciale pc voor je muziek en films kan ik je zeer aanraden, werkt perfect en is zeer flexibel met het uitkomen van nieuwe technieken.
Gewoon even een nieuw programma erop zetten en gaan!
Software update, -en gaan!
Dat het in het begin even pielen is om het stabiel te krijgen is niet uitgesloten maar mijn inziens de moeite zeer waard.

Nu geen beeld?
Zit er ook een pc aansluiting op je tv?
Zo ja, even aansluiten. Die moet het opzich altijd doen.
Sluit dan ook je HDMI kabel aan zodat je kan switchen.
Nu is het zaak uit te sluiten welke resolutie je tv wel begrijpt én of je HDMI überhaupt wel signaal uit stuurt.
Dit even zoeken in je instellingen van je videokaart.
Drivers updaten wil ook weleens helpen.

Succes....!


--Verstuurd zonder netwerk--

Dutchmuscle

Ik heb hier een samsung pc scherm en samsung tv aangesloten op de sr 7007.
Je gaat met een hdmi kabel van je acr1 naar je samsung tv (hdmi1) en met de hdmi kabel van je pc naar hdmi 5 (mediaplayer) op je marantz.
Ow ja VERGEET NIET op je samsung tv je anynet UIT te zetten!!!!
Op je marantz ook even kijken of je bronnen goed staan.
Wil je op bijde tegelijk beeld zul je een hdmi splitter moeten aanschaffen.