Marantz 1501 stoort op de optische ingangen

Gestart door JW, december 05, 2012, 00:20:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JW

Beste mensen,

Voor mij alweer een hele tijd geleden dat ik hier was, maar heb vlgs mij nu echt een probleem met de NR1501.

Het volgende is het geval:

De tv zit via een optische kabel(voor het geluid) aan de 1501, als de set gestart wordt dan krijg ik een storend digitaal signaal te horen over de speakers. Soms krijg ik helemaal geen geluid.
Na de set een paar keer aan en uit te hebben gedaan verdwijnt deze storing en is er normaal geluid. Ook als je bv de set niet aan en uit zet, maar gewoon een tijdje wacht verdwijnt langzaam het storende geluid.

Dit vindt plaats op beide optische ingangen.

De BR speler vertoond ook deze storing, maar deze is analoog aangesloten.

Als de set uitgeschakeld wordt en na bv. een halve dag weer aangezet wordt gebeurd hetzelfde, maar zit er maar een paar uur tussen dan is er niks aan de hand.

Ook als je eerst de radio een tijdje aan hebt en dan overschakeld naar de tv is er geen probleem.


Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd en dat mss iemand een idee heeft waaraan het kan liggen.


Gr. Jeffry



Maus


JW

#2
Nee, wanneer de 1501 start met de radio is er geen probleem.

Het treedt alleen op bij een koude start zeg maar, dus bij de 1e inschakeling bv 's ochtends.

Maus

Maar dan op alle ingangen behalve de radio?

JW


Maus

Dat is een probleem met de 1501. Heb je nog garantie?

JW

Ik was er al bang voor.

De garantie is vorig jaar afgelopen. Zal dan de 1501 eens laten nakijken en kijken wat de schade is.

Dankwoord je reactie's Maus.

Gr. Jeffry

Maus

Er zitten diverse techneuten hier op het forum :) O.a. HAL9000 en SB Marantz.
Betere techneuten zijn er niet. Ze kennen 't merk door en door.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JW

@Maus, Lo

Bedankt voor de tips.


Zag toevallig dat in een topic van 24 nov jl. eenzelfde probleem met een 1501.

JW

Vandaag de 1501 naar hobo in Enschede gebracht en deze sturen hem op.

Ben benieuwd wat het probleem zal zijn. Zij gokten zelf op iets met de beveiligings relais.

Damn, als je weer in die winkel staat wil je zo de bankpas weer trekken, gelukkig had ik deze niet op zak :-D