Beste Marantz liefhebbers,
Zelf heb ik al een aantal jaar een Marantz PM15-S2, deze in combinatie met Monitor Audio GS60 speakers.
Nu is het plan om up te graden naar de Platinum reeks van Monitor Audio, in eerste instantie een paar of PL300.
Ik vrees dat de PM15-S2 dit echter niet zo goed gaat aansturen. Daarom sta ik op het punt een PM11-S2 te kopen in de silver line. Deze sluit dan aan bij mijn tuner en cd player van de 15 reeks.
Ik zou graag met de tijd uitbreiden naar Surround maar zonder in te boeten op Stereo kwaliteit!
Ik heb verscheidene AV processor en eindtrap gescheiden opstellingen gehoord, maar nooit echt overtuigd van de pure stereo sound (misschien ben ik te kritisch).
Mijn volgende denkwijze was dan een receiver aan te schaffen en de direct amp mode, van de pm11-s2 te gebruiken, maar vind persoonlijk dat je bij een receiver veel voor de features betaald en iets minder naar geluidskwaliteit en de vraag is dan of het verschil fronten vs de center/surround niet teveel gaat opvallen.
Nu mijn vraag: ik heb gelezen in de manual van de pm15-s2 dat doormiddel van F.C.B.S. ook een surround opstelling kan bekomen worden. Iemand hier ervaring mee? Zou 1 pm11-S2 in combinatie met 2 pm15-s2 goed samen gaan en hoe gaat de regeling van dit alles in zijn werk? Ik zou als AV naar bv een NR1603 gaan, indien ik voor deze laatste optie ga.
Alvast bedankt!