Marantz PM15-S2 in combinatie met PM11-S2

Gestart door Putteke01, oktober 16, 2012, 13:50:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Putteke01

Beste Marantz liefhebbers,

Zelf heb ik al een aantal jaar een Marantz PM15-S2, deze in combinatie met Monitor Audio GS60 speakers.
Nu is het plan om up te graden naar de Platinum reeks van Monitor Audio, in eerste instantie een paar of PL300.

Ik vrees dat de PM15-S2 dit echter niet zo goed gaat aansturen. Daarom sta ik op het punt een PM11-S2 te kopen in de silver line. Deze sluit dan aan bij mijn tuner en cd player van de 15 reeks.

Ik zou graag met de tijd uitbreiden naar Surround maar zonder in te boeten op Stereo kwaliteit!
Ik heb verscheidene AV processor en eindtrap gescheiden opstellingen gehoord, maar nooit echt overtuigd van de pure stereo sound (misschien ben ik te kritisch).

Mijn volgende denkwijze was dan een receiver aan te schaffen en de direct amp mode, van de pm11-s2 te gebruiken, maar vind persoonlijk dat je bij een receiver veel voor de features betaald en iets minder naar geluidskwaliteit en de vraag is dan of het verschil fronten vs de center/surround niet teveel gaat opvallen.

Nu mijn vraag: ik heb gelezen in de manual van de pm15-s2 dat doormiddel van F.C.B.S. ook een surround opstelling kan bekomen worden. Iemand hier ervaring mee? Zou 1 pm11-S2 in combinatie met 2 pm15-s2 goed samen gaan en hoe gaat de regeling van dit alles in zijn werk? Ik zou als AV naar bv een NR1603 gaan, indien ik voor deze laatste optie ga.

Alvast bedankt!

Exxar

Ik heb dat ook al een paar keer bekeken in de handleiding van mijn 15S2, en het lijkt wel leuk, maar niet echt handig.
Je moet alle versterkers aan elkaar linken, en een blu-ray speler hebben met analoge meerkanaals uitgang. En dan moet je op die blu-ray speler nog de levels en vertraging kunnen regelen ook (ik weet niet eens of dat mogelijk is). Het lijkt mij gewoon heel omslachtig, terwijl dat bij een receiver zowat automatisch gebeurt.

Vandaar dat ik dus zelf voor een NR1402 gegaan ben waarbij mijn PM15S2 de fronts aandrijft via die power amp direct.

Putteke01

Dat begrijp ik, maar als je de blu-ray speler via HDMI aansluit op de NR1402 of NR1603, en deze via cinch kabel doorlinkt naar de spelers... De NR doet de controle dan toch? Of zie ik dit verkeerd.
Het enige dat omslachtig is, is volgens mij de plaats die je nodig hebt en de 3 stereo versterkers die je manueel moet aanzetten...

Exxar

Mijn Nr1402 heeft alleen een front en sub pre out ;)

Maar volgens dat ik jouw uitleg nu lees, zou je gewoon de 3 versterkers allen op power amp direct zetten, maar niet aan elkaar linken.
Je zou ze gewoon als eindversterker gebruiken en eventueel een surround processor toevoegen?

De optie die Marantz toevoegt met het link systeem, daarbij kun je het volume van de versterkers nog regelen door aan de hoofdversterker's volumeknop te draaien.

WimPeu

De PM11s2 heeft geen power amp schakelaar. Dan moet je de s3 uitvoering hebben.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

pameijer

Met zulke eindbakken is een NR1402/1603 wel een beetje benedenmaats. Ik zou daar minimaal een AV8003 voor hangen. En zoals WimPeu zegt, de PM-11S2 heeft geen Poweramp Direct, dus lees je eerst goed in vwb het linken van de versterkers.
Als je het geld hebt, èn er voor over hebt, is het natuurlijk wel strak om zo'n setup te hebben  :kwijl:. Maar bedenk je goed hoeveel bioscoopbezoekjes je kunt betalen van zo'n multichannel setup  byebye
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

still life

Citaat van: Putteke01 op oktober 16, 2012, 13:50:06
Ik vrees dat de PM15-S2 dit echter niet zo goed gaat aansturen.

ik zou het eerst maar eens proberen  :wink: voor je een hoop extra gear begint te kopen..

Citaat van: Putteke01 op oktober 16, 2012, 13:50:06
Ik zou graag met de tijd uitbreiden naar Surround maar zonder in te boeten op Stereo kwaliteit!
Ik heb verscheidene AV processor en eindtrap gescheiden opstellingen gehoord, maar nooit echt overtuigd van de pure stereo sound (misschien ben ik te kritisch).

ipv uitbreiden wordt doorgaans gewoon een 2de set ingeschakeld,
maar je kunt de pm15 bvb wel gebruiken als eindtrap voor je fronts

maar eigenlijk is het allemaal niet nodig & is je grootste uitdaging de HT-set goed afregelen/afstellen..
het werkt nl allemaal een beetje anders met meerdere speakers, advanced crossovers & sub-integratie  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Monitor-Audio


Type speaker 3-weg

Nominale impedantie (in Ohm) 4

Gevoeligheid (in dB) 90

Frequentiebereik (in Hz) 28-100000

Woofer diameter 2x8" en 1x4"

Afmetingen (B x H x D) 410x1113x470


PM 15s2:


Dauerleistung an 8 | 4 Ohm = 94 | 148 Watt pro Kanal
Impulsleistung an 4 Ohm = 209 Watt pro Kanal


Dämpfungsfaktor bei 4 Ohm
308


Ik zou niet bedenken waarom de PM 15 het niet zou aankunnen ? HLP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Janver

Citaat van: John Wx op oktober 16, 2012, 18:13:19
Monitor-Audio


Type speaker 3-weg

Nominale impedantie (in Ohm) 4

Gevoeligheid (in dB) 90

Frequentiebereik (in Hz) 28-100000

Woofer diameter 2x8" en 1x4"

Afmetingen (B x H x D) 410x1113x470


PM 15s2:


Dauerleistung an 8 | 4 Ohm = 94 | 148 Watt pro Kanal
Impulsleistung an 4 Ohm = 209 Watt pro Kanal


Dämpfungsfaktor bei 4 Ohm
308


Ik zou niet bedenken waarom de PM 15 het niet zou aankunnen ? HLP

Eensch!
Hier kan uw reclame staan!

Marvin

Lijkt me ook onzin, daar krijgt m'n iPhone nog audiofiel geluid uit.


--Verstuurd zonder netwerk--

xander32

Citaat van: marvin op oktober 16, 2012, 18:54:44
Lijkt me ook onzin, daar krijgt m'n iPhone nog audiofiel geluid uit.


--Verstuurd zonder netwerk--

:-D

Putteke01

Citaat van: WimPeu op oktober 16, 2012, 15:14:53
De PM11s2 heeft geen power amp schakelaar. Dan moet je de s3 uitvoering hebben.

Bedankt om dit te melden, had dit over het hoofd gezien!

Putteke01

Citaat van: John Wx op oktober 16, 2012, 18:13:19
Monitor-Audio


Type speaker 3-weg

Nominale impedantie (in Ohm) 4

Gevoeligheid (in dB) 90

Frequentiebereik (in Hz) 28-100000

Woofer diameter 2x8" en 1x4"

Afmetingen (B x H x D) 410x1113x470


PM 15s2:


Dauerleistung an 8 | 4 Ohm = 94 | 148 Watt pro Kanal
Impulsleistung an 4 Ohm = 209 Watt pro Kanal


Dämpfungsfaktor bei 4 Ohm
308


Ik zou niet bedenken waarom de PM 15 het niet zou aankunnen ? HLP

Je hebt idd een punt, had dit ook gezien. Maar heb in een zaak de pl300's aangesloten op een pm11-s2 gehoord en dat klonk echt goed. Ze hadden geen pm15-s2 staan.
De website van monitor audio engeland vermelde tussen de 100 en 300W. Denk je niet dat de pm15 teveel tot het uiterste moet gaan om deze speakers goed te laten klinken?

Ook leesde ik om een aparte HT set aan te schaffen, is idd het overwegen waard. Wanneer komt de nieuwe AV en MM 8000 reeks? Iemand een idee?

TurboMarco

Andere ruimte die wellicht goed aangepakt is klinkt altijd anders .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)