Welke sub?

Gestart door KayaRahnee, september 30, 2012, 21:59:23

Vorige topic - Volgende topic

Niber

Citaat van: Totofan op oktober 05, 2012, 18:15:55
Wat vind je hier van, de BK Gemini, speelt hier lekker mee, ben er erg content mee.
Goede sub voor een leuke prijs €325,00 nieuw

http://www.ra-subwoofers.nl/producten/gemini.html

Groet Marcel

Zal zo'n Gemini ook een goede toevoeging zijn voor mijn Q7's welke aangestuurd worden door een SR6005?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Audiotic

Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

rexp

Ik vond de Gemini niet echt iets toevoegen toen ik de KEF Q7 nog had.

Niber

Citaat van: Audiotic op oktober 17, 2012, 22:33:00
Probeer dit eens:
http://vernieuwd.marktplaats.nl/z/audio-tv-en-foto/luidsprekers/rel.html?query=Rel&categoryId=38&sortBy=price&sortOrder=increasing

Een REL is eigenlijk altijd goed, en zeer flexibel aan te passen aan elke set.

Kan ik helaas niet openen...  :no:
Je maakt me wel nieuwsgierig, welke REL is dat?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

Citaat van: rexp op oktober 17, 2012, 22:50:57
Ik vond de Gemini niet echt iets toevoegen toen ik de KEF Q7 nog had.

Aah bedankt, een echte ervaring. Daar kan ik wel wat mee.
Als ik ga investeren in een sub wil ik geen aankoop doen waar ik spijt van ga krijgen.

Het is nog niet ver, maar de oriëntatiefase duurt altijd erg lang bij mij. Wanneer ik eenmaal een beslissing genomen heb kan het echter rap gaan. Mooi projectje voor 2013, een subwoofer!  :mrgreen:

Ik zie in je signature dat je de Gemini nog steeds hebt. Een goede aanvulling op je Focals of gebruik je hem omdat die dr toch staat?

Maus

Ik vind het niet gek dat die Gemini niet veel aanvult op de Kef Q7, die kasten zijn nog groter!

rexp

Hij voegt wel wat toe aan de Focals. Maar mocht ik de keus hebben, dan zou ik een grotere kopen.

Moet er wel bijzeggen dat hij in een ruimte van 5,5 x 13 staat; dan is een sub al snel te klein.

still life

Citaat van: Niber op oktober 17, 2012, 22:55:13Mooi projectje voor 2013, een subwoofer!  :mrgreen:

of een sub wat toevoegt is geheel afhankelijk v/d afstelling & opname

zit er weinig lfe in de mix, kan er ook maar weinig uitkomen
staat hij te luid & te hoog gecrossed, heb je constant een zware motor draaien in je woonkamer.. 

zoiets:

:-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

SmauG

Als je kijkt naar BK subs. Echt mooi spul voor relatief wijnig geld. Zeker als je bedenkt dat de roots van rel hier ook vandaan komen.
Echter zou ik de Gemini laten staan en meteen een XLS200 of 400 kopen. Ik ben voor de 200 gegaan nadat ik ze bijden heb mogen demo'en en de XLS heeft toch echt meer in room respons en power. Deze is ook wat lager te filteren. Ik heb er iig geen moment spijt van gehad. Goeie investering.

Het verschil tussen de xls200 en xxls400 is een 12" ipv een 10" Peerless woofer en daarbij wordt de xxls400 door de versterker ook nog extra geboost in het allerlaagst. Dit maak hem denk ik beter geschikt voor film.
Beiden zijn gesloten systemen met een goede impulsweergave. Muziek vind ik top!