UD5005 en analoge aansluiting

Gestart door Ron van D, maart 21, 2012, 21:58:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron van D

Goedenavond allen,

Sinds een week of twee ben ik in het bezit van een UD5005. Zeer tevreden, maar ik stuit nu toch op een probleempje dat ik niet opgelost krijg.

Om gewone cd's af te spelen heb ik de UD middels een analoge interlink aangesloten op de SR. Nu doet zich het volgende rare verschijnsel voor: als ik de cd afspeel via de hdmi aansluiting gaat dit probleemloos. Als ik echter de analoge ingang op de SR kies begint de UD de cd af te spelen waarbij hij iedere keer 'overslaat'. Ik heb al gekeken of ik ergens iets in de instellingen van de SR of de UD kon wijzigen, maar helaas zonder resultaat.

Kortom, ik kom er niet uit....

Iemand suggesties of misschien dat iemand hetzelfde probleem is tegengekomen en een oplossing heeft ?

Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2

Cornelis1921

 hello Alsnog welkom hier Ron, als het goed is marantz audiowacht onderweg. Helaas, ik heb geen technische achtergrond stupid.
Groetjes, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Ron van D

Gevonden!!!

In de audio settings van de UD heb ik de coaxial output uitgeschakeld en nu doet 'ie het uitstekend!

Mij=Blij :-)
Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2

Ron van D

Helaas, toch iets te vroeg blij geworden. Nog steeds hetzelfde probleem :-(
Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2

Ron van D

Ok, weer een stap verder: downsampling rate naar 48 kHz gezet en nu lijkt alles te werken...

Ik lijk wel een in zichzelf pratende malloot :-)
Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2

lo

Nee hoor, is wel vermakkelijk om dit zo te volgen en voor diegene die dezelfde problemen hebben of ze ooit nog eens krijgen erg leerzaam natuurlijk!
Hopelijk blijft het nu goed en anders........ tsja toch weer op ontdekkingsreis :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Ron van D

Dan ga ik nog even door :-)

Probleem toch nog niet weg. Het lijkt met de volgorde van inschakelen en bronselectie te maken te hebben. Wat precies weet ik nog niet, maar hopelijk kom ik er achter.
Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2

Ron van D

Haha, het kan soms zo simpel zijn. Laat ik eerst even uitleggen hoe ik de boel aangesloten had:

Hdmi UD <-> hdmi SR en via input assign gekoppeld aan de ingang BD
analoog UD <-> CD ingang op de SR

Dat laatste was denk ik niet zo slim, aangezien de hdmi aansluiting tussen de ud en de sr bleef werken, ook al selecteerde ik de cd als bron. Hierdoor lijkt de ud van slag te raken.

Nu heb ik de analoge link naar de analoge ingang van de bron BD gelegd. Nu kies ik op de SR voor input HDMI of Analoog. Nu raakt de ud niet meer in de stress en kan ik kiezen tussen digitale of analoge input.

Afijn, bedankt voor jullie support en ik hoop dat iemand er ooit nog eens iets aan heeft.



Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pameijer

Ik herken jouw problemen bij mij thuis eerlijk gezegd niet. Heb de UD ook digitaal en analoog aangesloten. Wat bedoel je precies met "overslaan"?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Ron van D

Dat de speler iedere keer een paar seconden oversloeg (of eigenlijk te snel speelde).

Maar zoals gezegd: het probleem kwam doordat ik de speler op 2 verschillende broningangen van de sr6005 had aangesloten (BR en CD). Nu kies ik BR en vervolgens of ik digitale of de analoge input wil gebruiken.

Ik denk dat de speler in de war raakte omdat zowel bitstream als analoog signaal tegelijk ' gevraagd ' werden.
Marantz SR6005
Marantz DV7010
Driade D80
Solid HCM-2

WilliamB

Ook ik heb mijn UD analoog en digitaal aangesloten, maar heb verder geen probleem omdat ik deze op twee versterkers heb aangesloten.

Hoor je veel veschil tussen analoog en digitaal ?
Ron, fijn voor jou dat het probleem is opgelost.

Veel luister plezier, Gr William

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

HaaVee

Sorry voor deze bump van een newbie.

Interessant topic, aangezien ik een vergelijkbaar probleem had: ook mijn UD-5005 ging skippen als ik hem zowel via HDMI (BR) als analoog (CD) aansloot.

Verschil: bij mij gebeurde het alleen als ik 'pure direct ' inschakelde op de UD-5005. Soms meteen, soms pas na een paar tracks, soms niet. (gecombineerd met SR-5006, week in bezit)

Dus hierbij alsnog credits naar Ron, was er al een week zoet mee en dacht ook steeds de oplossing te hebben gevonden.... frusty