Problemen met 1080p uit PS3 via SR6004

Gestart door SilverShark, december 14, 2010, 01:04:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mark-SR6004

Ondertussen heb ik als ik een game heb gespeeld en terug naar het menu ga in de PS3, een blauwe gloed over het beeld dwz gezichten zijn dan blauw etc. Heb nu op de PS3 1080P uitgevinkt en sindsdien werkt alles weer storingsvrij!

Wel vreemd, want dit had ik al eerder geprobeerd voordat de Marantz opgestuurd is geweest. Ik ben heel blij dat het eindelijk goed werkt, al vraag ik me af of dit nu echt de oplossing is. Het is natuurlijk niet 'normaal' om 1080p uit te vinken om een storingsvrij beeld te krijgen!

Bedankt allemaal!

Ps. ondertussen hoor ik alleen uit mijn linkerspeaker een ruis, heb al gelezen dat dit een bekend probleem is, dus ga ik dit maar weer eens uitpluizen...

Er staat in de bschrijving van Marantz niets beschreven dat je bij de aankoop van een Marantz meteen een tijdrovende 'hobby' erbij krijgt om alles naar behoren te laten werken... :x

Cadfael

Volgens mij zijn er amper games gemaakt met die resolutie. Dus ben je eerder aan het upscalen.
Lijkt me ook wel goed te moeten gaan.

zelf weet ik dat toen ik m'n (oude) blurayspeler liet upscalen en de marantz dat ook nogeens doet dat de boel nog wel eens erg traag wil worden...
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Okke

Citaat van: Mark-SR6004 op juli 24, 2011, 13:28:05
Ondertussen heb ik als ik een game heb gespeeld en terug naar het menu ga in de PS3, een blauwe gloed over het beeld dwz gezichten zijn dan blauw etc. Heb nu op de PS3 1080P uitgevinkt en sindsdien werkt alles weer storingsvrij!

Wel vreemd, want dit had ik al eerder geprobeerd voordat de Marantz opgestuurd is geweest. Ik ben heel blij dat het eindelijk goed werkt, al vraag ik me af of dit nu echt de oplossing is. Het is natuurlijk niet 'normaal' om 1080p uit te vinken om een storingsvrij beeld te krijgen!

Bedankt allemaal!

Ps. ondertussen hoor ik alleen uit mijn linkerspeaker een ruis, heb al gelezen dat dit een bekend probleem is, dus ga ik dit maar weer eens uitpluizen...

Er staat in de bschrijving van Marantz niets beschreven dat je bij de aankoop van een Marantz meteen een tijdrovende 'hobby' erbij krijgt om alles naar behoren te laten werken... :x

Even een "oud" topic uit het stof gehaald. Ik herken mijn bevindingen letterlijk met het bovenstaande. Ik heb bij zowel mijn media speler als Blue ray deep color uit moeten zetten, anders ruis zelfs vreemde ronde cirkels in beeld. Toch raar...deep color zou de sr-6004 toch moeten ondersteunen. Voelt een beetje als het zwakste item (beeldtechnisch) in de ketting. Ruis linker (front) speaker is ook zoiets vreemds, rest is gewoon stil. Alhoewel...bij het in- en uitschakelen hoor ik een soort "DC" knal bij het inschakelen van de speaker relais op het rechter front kanaal (uitshakelen is ie er ook weer). Al met al baal ik er van...vooral dat DC probleem zit mij niet lekker. Bekend bij iemand?
SR-7007

Mark-SR6004

Ondertussen is de Marantz voor de 2e keer retourgegaan naar Audioservice te Elst. Ditmaal zijn alle hdmi poorten vervangen (had op internet gevonden dat bij een soortgelijk probleem dit de oplossing was en deze print hiervan meegestuurd met de Marantz).
Tot op heden geen probleem mbt de PS3, al zie ik heel af en toe een horizontale ruisstreep opdoemen wat een fractie van een seconde duurt. Helemaal gerust ben ik er nog niet op, maar fingers crossed...!

Krijg alleen na de reparatie geen geluid als ik een film/muziek afspeel op de mediaplayer.
Maar dit zal een instelling zijn, dus ga er maar weer eens voor zitten.

sattie

Zet de functie Deep Colour eens uit op je PS3, en bekijk het dan nog eens.
Tevens de EDID info van de HDMI van PS3 is niet helemaal volgens spec's en dit kan soms problemen opleveren.