Update NR serie?

Gestart door Spink, april 19, 2012, 15:04:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spink

Ik ben sinds kort aan het uitkijken naar een receiver van de NR-serie (NR 1402 en 1602) en overweeg er in het kort eentje te kopen. Nu vroeg ik mij af of er in de nabije toekomst misschien nog een update van deze modellen komt?

De eerste reeks is in 2010 voorgesteld dacht ik en de huidige modellen in de zomer 2011. Is het de gewoonte van Marantz om elk jaar een update uit te brengen? In dat geval wacht ik liever nog heel even...

Wat denken jullie?


JohnWx

Ik denk alleen een update als er een fout ergens in zit meer niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

welkom

die modellen gaan nog wel ff mee denk ik..
(bovendien zijn ze al vrij goedkoop)

niet wachten op een price-drop/sale dus..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Exxar

De meeste merken vernieuwen de receivers ongeveer ieder jaar. Of het een verbetering is, dat valt natuurlijk af te wachten.
En ik vraag mij ook af of de NR receivers genoeg verkocht worden om een jaarlijkse update te verantwoorden.

IK heb er mij een paar maand geleden in elk geval niet door laten tegenhouden om een NR1402 te kopen.

Spink

De reden waarom ik zou wachten is dat de NR 1402 eigenlijk perfect aan mijn behoeften voldoet, alleen de USB-aansluiting mis ik aan dit model. Om alleen daarvoor een NR 1602 te kopen, vind ik wat overdreven.

Ik ben online inderdaad al interessante prijzen tegengekomen voor beide modellen, maar zou hem toch liever hier in de buurt bij een dealer kopen. Deze hanteren jammer genoeg de standaard prijzen (449 euro voor de NR1402 en 649 euro voor de NR1602) en dat scheelt toch heel wat. Want voor die 449 euro vind je online al een NR 1602.
Tja, wat moet ik nou...  :|

JohnWx

#5
Citaat van: Spink op april 19, 2012, 21:10:35
De reden waarom ik zou wachten is dat de NR 1402 eigenlijk perfect aan mijn behoeften voldoet, alleen de USB-aansluiting mis ik aan dit model. Om alleen daarvoor een NR 1602 te kopen, vind ik wat overdreven.

Ik ben online inderdaad al interessante prijzen tegengekomen voor beide modellen, maar zou hem toch liever hier in de buurt bij een dealer kopen. Deze hanteren jammer genoeg de standaard prijzen (449 euro voor de NR1402 en 649 euro voor de NR1602) en dat scheelt toch heel wat. Want voor die 449 euro vind je online al een NR 1602.
Tja, wat moet ik nou...  :|

ik zou zoiets gewoon via internet bestellen voor 299 bij de hificorner
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: John Wx op april 19, 2012, 21:26:48
ik zou zoiets gewoon via internet bestellen voor 299 bij de hificorner

:yes:

evengoed 2j garantie
& bij problemen gewoon terugbrengen/-zenden naar daar of direct naar het service-center ermee..

heb je 2 linker-handen of totaal geen kaas gegeten van gear aansluiten/laten samenwerken
dan kun je bvb lokaal gaan & betalen voor de extra service van installatie/uitleg, ed..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op april 20, 2012, 16:29:02
:yes:

evengoed 2j garantie
& bij problemen gewoon terugbrengen/-zenden naar daar of direct naar het service-center ermee..

heb je 2 linker-handen of totaal geen kaas gegeten van gear aansluiten/laten samenwerken
dan kun je bvb lokaal gaan & betalen voor de extra service van installatie/uitleg, ed..

of hier een of andere ht stumpert vragen  :-D :schater: :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

Citaat van: John Wx op april 20, 2012, 16:30:55
of hier een of andere ht stumpert vragen  :-D :schater: :-P

vind maar eens een gek, die zich daar wil mee inlaten..  :-D

I pity the fool..  :schater:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op april 20, 2012, 16:40:37
vind maar eens een gek, die zich daar wil mee inlaten..  :-D

I pity the fool..  :schater:

thx
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Speeddemon

NR1403 en 1603 zijn ondertussen ook al uit, maar wel weer op het 'oude' prijsniveau van 449/649.

Ben er nog niet uit welke ik mooier vind om te zien; de faceplate oogt wel wat opgeruimder in vergelijking met de 1402/1602.
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401