Afspeelproblemen NR1602 & UD5005

Gestart door stalensnuitje, juli 23, 2012, 12:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stalensnuitje

Goedemiddag allemaal,

Ik heb me aangemeld, omdat ik tegen een aantal puntjes aanloop met zowel mijn NR1602 als de UD5005 die ik daarop heb aangesloten:

NR1602
Deze zit bedraad aangesloten op mijn thuisnetwerk, via een switch. Wat prima werkt, is om via de Marantz mijn Synology NAS te benaderen, muziek op te zoeken en af te spelen. Ik gebruik 9 v/d 10 keer de app AVR Remote om de NR1602 aan te sturen en ook dat gaat zonder problemen. Waar het echter niet goed gaat, is als ik extern de muziek naar de versterker toe wil sturen. Ik begruik daarvoor Bubble UPnP op mijn telefoon om bijvoorbeeld playlists te maken e.d. Wil ik via deze app de muziek van m'n NAS afspelen op de Marantz, dan krijg ik een timeout. Ik heb de logfile uitgelezen en daaruit bleek dat de response tijd van de NR1602 extreem traag was (tussen de 10 en 40s), waardoor de app dus een foutmelding geeft. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Het maakt trouwens niet uit of ik de versterker aan of uit heb staan.

UD5005
Ook de UD5005 kan gewoon mijn Synology benaderen. Ik zie alle (compatible) bestandstypes staan, het gros is MKV. Echter, ik krijg de ondertitels niet werkend? Ik heb eerste geprobeerd de SRT-subtitles bij de videofiles in de map te zetten (uiteraard met dezelfde naam), maar dat werkte niet. Daarna heb ik met MKVMerge de subs in de MKV geplaatst en getest met VLC op mijn PC: werkt perfect. Echter, als ik het nieuwe MKV-bestand dan op de UD5005 wil afspelen gebeurt er niks (het ronddraaiende logootje in de rechterbovenhoek blijft gewoon continu doorgaan).

Ik heb hier en daar al wat proberen te zoeken op mijn problemen, maar ik ben nog geen forum o.i.d. tegengekomen waar mensen een van beide problemen ook had. Is er hier iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!
- Marantz NR1602
- Marantz UD5005
- 2x Dynaudio DM2/7
- Synology DS212j
- Philips 37pfl7676h/12

lemon

Ik heb hetzelfde probleem met de originele Marantz iPhone app en de NR 1602. Mij lijkt dat het niet aan je netwerk ligt maar aan de app.... of in combinatie met de NR 1602

benga

de app werkt niet met een marantz 7004 ... of toch slechts voor 10% operationeel. Schande in 2012.

stalensnuitje

Citaat van: lemon op juli 24, 2012, 17:24:35
Ik heb hetzelfde probleem met de originele Marantz iPhone app en de NR 1602. Mij lijkt dat het niet aan je netwerk ligt maar aan de app.... of in combinatie met de NR 1602
De originele Marantz app werkt sowieso niet met de NR1602 (device not supported, waardeloos stuk programmatuur), maar het moet echt bij de versterker liggen denk ik. Vanaf m'n PC een bestand naar de NR sturen geeft eenzelfde soort resultaat: waiting for connection.
- Marantz NR1602
- Marantz UD5005
- 2x Dynaudio DM2/7
- Synology DS212j
- Philips 37pfl7676h/12