PM koppelen met SR

Gestart door smuling, december 16, 2014, 18:59:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

smuling

hallo,
momenteel heb ik een surroundreceiver Harman Kardon AVR347.
Ik gebruik mijn installatie vooral voor cd-muziek, en vind het stereo geluid toch onvoldoende. Eigenlijk wil ik surround niet helemaal kwijt, maar toch overweeg ik een PM6005.
als alternatief was ik aan het kijken naar een sr7009: ik hoop dat door te kiezen voor een top-receiver het stereogeluid ook goed is.
Ik ben echter bang dat een PM6005 toch een beter geluid geeft. wat denken jullie?

mijn vraag is alleen: kan ik een PM6005 ook koppelen aan een receiver, zodat ik stereo via de PM6005 kan laten lopen en surround via de receiver.
En zo ja, hoe moet ik dat doen? of met welke sr-receiver zou dat kunnen?
Want als dit mogelijk is, dan wil ik wel zowel de pm6005 aanschaffen als de desbetreffende sr.
Marantz sr7008, Marantz ud5007,, Squeezebox Touch, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF, (Boston Acoustics A25, HKTS11)

minguel

Dat kan met een pm versie van o.a. Marantz met HT passtrough functie. Stereo via de pm, via een druk op een knop op de pm functioneert deze in ht als eindversterker.

Heb ik in het verleden ook gehad. Ik weet niet of de pm6005 deze functie heeft. Deze functie  zit dus op de pm enniet op de sr.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

MauZ

Nee dat heeft de PM6005 niet..  Dan zou het een PM7003 of 4 moeten worden.    En de meest recente PM heeft zo ver ik weet alleen de 8005 een HT pass through functie..
*Panasonic TX-P50GT50E*Marantz SR5004*Marantz CD5005*TAGA Platinum V.2 F-100*TAGA Platinum V.2 C-40PR*TAGA Platinum V.2 S-40*Norstone Stylum 3*TAGA DA-300 DAC*JIB HF-004 LS cables en W&M LS (center/surrounds*JIB HC 011 Interlink*Logitech Squeezbox Touch*

smuling

#3
Kan het niet met een pre-out op een receiver?
na even gezoek kwam ik elders het volgende tegen:
Mooiste is om stereobronnen direct op de PM7004 aan te sluiten en in stereo alleen de PM7004 gebruiken. De PM7004 is in stereo dan de voor- en eindversterker voor de Fronts. De NR1504 via de Pre-Outs aansluiten op de ingangen met HT Pass Through van de PM7004. In surround doet de PM7004 dan het alleen als eindversterker en dient de NR1504 als voorversterker voor alle kanalen, en als eindversterker voor de center en rears

klopt dit?
Marantz sr7008, Marantz ud5007,, Squeezebox Touch, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF, (Boston Acoustics A25, HKTS11)

polleke_cgc

Die functie staat in de specs bij Marantz omschreven als power amp direct. Dat lukt bv met een PM8005, maar niet met de 6005.

AkTeVox

Ik speel met het idee om het zelfde te de doen als de TS maar dan met een AV7701 & PM11s3. Nu is het zo als ik de kabelbruggen verwijder tussen de aansluitingen power amp. & direct in van de PM11s3 er geen signaal meer wordt door gelinkt van de tuner of cd player. Welk nut hebben dan de toetsen (power amp. & direct in) op het front van de PM11s3 of doe ik iets fout?


Grtz,

Frank

smuling

Of is het mogelijk om zowel de pm als de sr beiden rechtstreeks op de luidsprekers aan te sluiten? Mijn luidsprekers hebben dubbele aansluitingen. Zolang ik beide apparaten niet tegelijk aan heb staan moet dit goed gaan, toch?
Marantz sr7008, Marantz ud5007,, Squeezebox Touch, TA Stratos P20,  BK Electronics xls200 DF, (Boston Acoustics A25, HKTS11)

jeffkef

Volgens mij kan dit niet , omdat er dan ook stroom loopt naar je uitstaande versterker(uitgang)
Want je aansluitingen zitten gebrugd he?
'HT' marantz sr 7009 ,quadral platinum,klipsch r115 , mede8er oehlbach. 'stereo'advance acoustic x pre amp en xa160 eind , Vincent LS speakers, Jibb speaker kabel, van den hull interlinks,labb net snoer, pro-ject 1.3 platenspeler, cambridge cd,tuner.dvd

QuattroNL

Citaat van: smuling op december 17, 2014, 14:08:24
Of is het mogelijk om zowel de pm als de sr beiden rechtstreeks op de luidsprekers aan te sluiten? Mijn luidsprekers hebben dubbele aansluitingen. Zolang ik beide apparaten niet tegelijk aan heb staan moet dit goed gaan, toch?
Dat zou ik zeker niet doen!
Je luidsprekers hebben 2 sets aansluitingen, 1 voor het hoog en 1 voor het laag. Ze moeten beiden tegelijkertijd aangestuurd worden (bi-amping even buiten beschouwing gelaten) om goed geluid te krijgen.

Als je de bruggetjes achterop de luidsprekers laat zitten en je sluit ze tegelijkertijd aan op 2 amps dan heb je kans dat je ze, per ongeluk, beiden aanzet en dan is het feest. Dus: niet doen!

Kijk dus naar een PM7003 oid, dat is het makkelijkst en geeft het meeste effect in stereo.
Een SR7009 brengt je ook veel maar vnl in surround en minder in stereo.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB